Challenge

Pre letom 2020 sme dostali brief od klienta Bel, ktorý by rád odprezentoval nový produkt Babybel Protein počas letných mesiacov. Klient nás však postavil pred obmedzený budget, absenciu landing page a hlavným KPI bola awareness – čo najväčší a najrelevantnejší zásah na cieľovú skupinu s primeranou frekvenciou.

Screenshot_1

Insight & idea

Keďže ide o FMCG klienta, dobre si uvedomujeme, že sa musí ku zákazníkom dostať cez zásah a frekvenciu. Myšlienka bola spojiť awarenessové a natívne formáty, obohatené o influencerské spolupráce do komplexného celku a vytvoriť náhradnú landing page, kam budeme smerovať všetok traffic.

V prvom kroku sme oslovili našich partnerov, aby nám pripravili zaujímavé návrhy na špeciálnu natívnu spoluprácu. Taktiež sme pomocou nášho influencer špecialistu spoločne vybrali relevantných influencerov a získali od nich cenovú ponuku.

Čo sa týka formátov určených na zásah, rozhodli sme sa pre reklamnú sieť E-target, ktorá ponúka širokú škálu atraktívnych formátov vrátane videa so zaujímavými možnosťami cielenia a najväčšiu video platformu na Slovenku YouTube.

Realizácia

Výsledkom bol natívny článok vo forme kvízu, ktorý priamo súvisel s produktom a kde si užívateľ vybral jednotlivé odpovede a na konci mu bol predstavený náš produkt v produktovom boxe. Zároveň natívny článok plnil úlohu chýbajúcej landing page. To že išlo skutočne o atraktívny natívny článok nám prezradil údaj o priemernom čase strávenom užívateľmi, ktorý bol o 82% vyšší ako benchmark.

Kvíz bol podporený na sociálnych sieťach Startitup – na Facebooku a v stories na Instagrame. Ku kampani boli taktiež vytvorené aj dva instagramové posty, ktoré zasiahli každý viac ako 50 000 užívateľov a získali viac ako 5000 lajkov, čo sú lepšie výsledky ako 80% ostatných príspevkov na StartitUp a Interez Instagrame.

Kombinácia zvolených influencerov Janka a Lucky nám veľmi dobre zapadla do celkovej komunikácie na našu cieľovú skupinu. Pri ich príspevkoch sme dosiahli o 24 % lepší výkon z pohľadu efektívnosti vynaložených prostriedkov ako je náš agentúrny benchmark.

Spolupráca bola skutočne profesionálna a vzájomne príjemná, preto sa Lucka rozhodla pridať extra 7 IG stories naviac a Janko prispel taktiež bonusovou IG story a zároveň prejavil záujem aj o dlhšiu spoluprácu.
Pri awareness formátoch sme optimalizáciou a správnym výberom získali vynikajúce čísla aj pri nižších budgetoch. Na základe priebežnej optimalizácie sme dokázali zlepšiť CPM o cca 37% oproti benchmarku pri YouTube Bumper a o cca 18% pri sieti E-target. Výsledkom skvelej práce našich špecialistov bolo zlepšenie celkového zásahu o 41% oproti plánovaným KPIs.

ROI

83%

lepší priemerný čas strávený na PR článku ako slovenský benchmark

24%

lepší výkon influencerskej kampane ako agentúrny benchmark

37%

lepšie CPM pri awareness formátoch oproti benchmarku

41%

vyšší zásah oproti plánovaným KPIs