Na to, aby sme na základe ROI vedeli optimalizovať, nestačí Vaše obchodné výsledky iba poznať. Musíme ich byť schopní dať do súvisu s mediálnymi dátami.
[ezcol_4fifth]
EKONOMETRIA
Séria multifaktorových regresných analýz, ktorá vedie k identifikovaniu jednotlivých faktorov ovplyvňujúcich predajné výsledky.
Odpovedá na tie najlogickejšie a najčastejšie otázky v marketingu – koľko som predal vďaka kampani? Oplatila sa mi investícia do TV komunikácie? Funguje lepšie search na internete alebo TV sponzoring? Ekonometria neprináša iba odpoveď, ako funguje komunikácia v jednotlivých mediatypoch, ale aj jej maximálne či minimálne hranice, pohľad na sezonalitu alebo vzťah s ostatnými faktormi, ako sú napríklad cena produktu, distribúcia, promo atď.
Pre viac informácií kontaktujte:
Marek Benco, Strategy Director na marek.benco@zenithmedia.sk
[/ezcol_4fifth] [ezcol_1fifth_end][/ezcol_1fifth_end]
[ezcol_4fifth]
ATRIBÚCIE
Vo svete online komunikácie sa stretávame prevažne s Last-click optimalizáciou.
Snažíme sa vyberať médiá a formáty, ktoré nám prinášajú samotný predaj. Avšak zo správania spotrebiteľov vieme, že len veľmi málo produktov je natoľko impulzívnych, že si ich ľudia kúpia „na prvý kontakt“. Väčšinou prebieha niekoľko kontaktov s reklamou, návštev www stránky, prípadne kamenného obchodu, kým príde k finálnej konverzii – nákupu. Atribúcie sa zameriavajú na vyhodnotenie dôležitosti každého jedného kontaktu počas celého rozhodovacieho procesu spotrebiteľa. Zisťujú prínos a cenovú efektivitu každého použitého touchpointu v komunikácii. Prínosom je následné plánovanie nielen na základe last-click, ale na základe celého rozhodovacieho cyklu, čo môže priniesť zvýšenie efektivity aj o niekoľko desiatok percent.
Pre viac informácií kontaktujte:
Marek Benco, Strategy Director na marek.benco@zenithmedia.sk
[/ezcol_4fifth] [ezcol_1fifth_end][/ezcol_1fifth_end]