Aj predošlý mesiac priniesol veľa zaujímavostí, mimo iné aj 20. výročie založenia Google. Z nášho news feedu sa dozviete ale omnoho viac. Hneď na začiatok pripájame horúcu informáciu o výdavkoch do slovenského internetu v prvom polroku 2018. Prajeme príjemné čítanie.
Výdavky do online reklamy naďalej rastú – za prvý polrok 2018 jednociferným číslom
Nakoľko stále viac a viac slovenských publisherov otvára dvere programatickému nákupu, táto online kategória rastie zo všetkých najdynamickejšie. Nás ako agentúru to mimoriadne teší a výdavky do programatického nákupu citeľne rastú aj v media plánoch pre našich klientov. Čoraz väčšiu popularitu si získava natívna reklama, ale aj na Slovensku dlhodobo obľúbená riadková inzercia. Naďalej však platí, že najviac sa na Slovensku preinvestuje do display reklamy a reklamy vo vyhľadávaní. Podrobné grafy a informácie nájdete v tlačovej správe IAB Slovakia.
Zdroj: iabslovakia.sk
Google otvára tretiu dekádu svojho pôsobenia
Google oslavoval 4. septembra 20 rokov. Väčšina z nás si nepamätá internet bez Google a jeho služieb, ktoré využívame prakticky dennodenne. Spoločnosť mala svoje svetlé momenty aj pády, ale musíme uznať, že jej dopad na internet ako taký je neodškriepiteľný. Portál The Verge pripravil sumár tých najdôležitejších udalostí v Google histórií.
Zdroj: theverge.com
Plánované zmeny v službách a aplikáciách od Google
Na svojej septembrovej konferencii „Future of search“ Google oznámil niekoľko zmien týkajúcich sa ich služieb a aplikácií. Čochvíľa tak bude jednoduchšie dostať sa opätovne k už vyhľadávaným kľúčovým slovám, mobilný Feed (domovská stránka) nahradí Discover, výsledky vyhľadávania budú zoradené na kartách s dodatočnými informáciami. Google taktiež predstavila dve novinky, ktoré už dôverne poznáme z iných služieb – Collections (podobne ako na Pintereste) a Stories (asi tušíte odkiaľ vietor veje 😊). Portál TechCrunch prináša prehľad všetkého, čo na konferencii odznelo, portál Wired zas vysvetľuje, prečo to tak Google robí. A to je skutočne zaujímavé čítanie.
Oh, The Things You’ll Find
Ak máte radi vtipné básničky, táto uverejnená na blogu Google vás isto pobaví, pretože zoskupuje všetky ich Easter Eggs na jednom mieste. Zdieľame s vami pre pobavenie 😊.
Zdroj: blog.google.com
A je to tu! YouTube spúšťa vertikálne video reklamy
Viac ako 70% z celkového času stráveného na YouTube pochádza z prostredia mobilov. Vzhľadom aj na rastúcu popularitu Stories formátu, na naliehanie trhu platforma konečne predstavila vertikálne video reklamy. YouTube taktiež ohlásil, že umožní značkám nakupovať inventory priamo na užívateľovej Home feed stránke.
Zdroj: thedrum.com
Facebook opäť navyšuje svoje video inventory
Facebook ešte len v auguste globálne spustil službu Watch a teraz zas ohlasuje spustenie nákupu mid-roll formátov vo videu v rámci News Feed a aby toho nebolo málo, tak aj pre-roll a mid-roll formáty, mimo iných aj v samotnej službe Watch. Facebook taktiež predstavil aj dve nové riešenia pre in-stream inzerciu. Po novom budeme môcť optimalizovať aj na dopozerateľné video, a to vďaka produktu ThruPlay. Viac sa dočítate v článku, ktorý na svojej stránke zverejnil priamo Facebook.
Zdroj: facebook.com
Reklamné formáty v Stories je možné nakúpiť už aj na Facebooku
Reklamné formáty v Stories na Instagrame sa už uchytili aj na Slovensku, teraz prišli na rad formáty v Stories na Facebooku. Tieto budú ponúkať rovnaké cielenie, meranie i možnosti optimalizácie ako ostatné produkty v rámci Facebook platformy. Samozrejmosťou budú aj rovnaké ciele tak ako sú dostupné v Instagram Stories reklamných formátoch: zásah, brand awareness, počet vzhliadnutí videa, počet nainštalovaní aplikácie, konverzie, traffic či generovanie leadov.
Zdroj: adweek.com
News Feed alebo Stories? Pokus s formátmi na Instagrame
V talianskej spoločnosti AdEspresso sa snažili nájsť odpoveď na otázku, či je lepšie na Instagrame využívať reklamné formáty vo Feede alebo priamo v Stories. A tak urobili malý experiment – investovali tisíc dolárov do troch formátov (Feed, Feed + text a Stories), aby zistili, ktorý performuje najlepšie, v zmysle najlepšieho CPC, CTR a konverzie. Očakávali, že Stories budú na tom horšie v porovnaní s inými formátmi, výsledok ich však prekvapil. Prečítajte si viac o ich experimente a záveroch, ktoré z neho vyvodili.
Zdroj: adespresso.com
Facebook využíva na testovanie produktov svojich zamestnancov
Aj vy ste už niekedy premýšľali, ako vo Facebooku vznikajú nové produkty, vylepšenia či rôzne gadgets, po slovensky „fíčurky“ 😊? Majú vlastnú, veľmi rozsiahlu výskumnú metódu, kde napr. trávia čas priamo s užívateľmi v ich domovoch alebo cestujú do ďalekých krajín a pozorujú tu ľudí a ich správanie. Vo firme majú taktiež internú aplikáciu, ktorá sa volá Blink, a v rámci nej tieto produkty testujú. Portál TechCrunch vám odhalí ešte viac z interného prostredia Facebooku.
Zdroj: techcrunch.com
Instagram opustili jeho zakladatelia Kevin Systrom a Mike Krieger
Stalo sa tak v poslednom septembrovom týždni. Najznámejšiu aplikáciu na zdieľanie fotografií (a neskôr aj videí) odkúpil v roku 2012 Facebook za miliardu dolárov a odvtedy jej počet užívateľov narástol z 30 miliónov na viac ako miliardu. Mike Isaac a Kara Swisher z NY Times sa rozpísali o oficiálnych i neoficiálnych informáciách týkajúcich sa odchodu už spomínaných zakladateľov.
Zdroj: nytimes.com
Nový inšpiratívny podcast
Už spomínaná Kara Swisher, americká novinárka zaoberajúca sa najmä digitálnymi technológiami a zakladateľka stránky Recode, sa podujala na pravidelné podcasty s názvom Pivot. Spolu so Scott Galloway budú prinášať rôzne analýzy, predikcie, svoje myšlienky týkajúce sa nových technológií. Určite odporúčame, preto šup šup sa zaregistrovať, aby ste sa k informáciám dostali skôr ako ostatní😊. Podcast nájdete na linku nižšie, stačí sa zoscrolovať na koniec stránky a kliknúť na „subscribe“.
Zdroj: recode.net
Ako budeme nakupovať na Instagrame
Veľa sa už popísalo o tzv. social commerce – že to bude budúcnosť nakupovania, ale doterajšia skúsenosť nebola úplne ružová a platformám chýbali potrebné nástroje. Dejú sa ale veci – giganti Facebook a Snapchat predstavili nové nákupné riešenia. Časovanie veľmi správne, nakoľko už pomaly ale isto začne vianočný ošiaľ 😊. Instagram umožní nakupovanie cez Stories – toto riešenie testovali od júna a teraz je k dispozícii globálne. Nákupný kanál sa objaví aj v rámci Explore feedu. Snapchat spojil svoje sily s Amazonom. Užívateľom umožní prostredníctvom Snapchat fotoaparátu zosnímať skutočný produkt, ktorý majú pred sebou alebo jeho čiarový kód, a následne ich presmeruje na Amazon pop-up kartu týkajúcu sa tohto produktu.
Zdroj: instagram-press.com, theverge.com
Adidas si vyskúšal nový predajný kanál
Snapchatu sa evidentne darí nadväzovať zaujímavé spolupráce. Fashion 5 Ways je módna show, ktorú začal Snapchat vysielať v rámci svoje Discover stránky na konci augusta. V prvej časti sa objavili aj nové tenisky Adidas Originals Falcon W style a práve prostredníctvom tejto show sa spustil ich oficiálny predaj. Užívateľom postačil jeden swipe-up a dostali sa priamo na stránku predajcu.
Zdroj: thecurrentdaily.com