Zdravíme po krátkej prestávke,
dnes tu máme opäť ďalšie novinky a inšpiráciu z oblasti technológii a marketingu. Ak máte chvíľu čas, tak čítajte ďalej. V prvom rade sa pozrieme na pár pekných nápadov z oblasti rozšírenej reality (predsa len idú sviatky a počas tohto obdobia nie je inšpirácie nikdy dosť). Potom sa pozrieme na novinky z kuchyne Facebooku – opäť je to zaujímavé čítanie. A na záver sme si nechali pár základných princípov a možno rád k práci s dátami vašich užívateľov či zákazníkov.
Prajeme krásny deň!
Váš Zenith
Inšpirácia s využitím rozšírenej reality
Sezóna vianočných sviatkov pomaly začína, operátori spúšťajú prvé kampane a celý reklamný priemysel premýšľa nad inovatívnymi riešeniami a ich využitím v rámci kampaní. Niekde v popredí sa nachádza aj technológia rozšírenej reality, ktorá vtrhla na trh pred pár rokmi a stále predstavuje jednu z neopozeraných možností ako zaujať cieľovú skupinu a zároveň vyvolať akciu na druhej strane. Pripravili sme teda pre vás niekoľko zaujímavých nápadov, ako oživiť vašu komunikáciu v tejto sezóne.
Zdroj: mobilmarketer.com, lenslist.co, theverge.com, notablewomen.withgoogle.com, wired.com
Novinky z Facebooku
Facebook konečne predstavil svoje vlastné zariadenie patriace do kategórie smart-home devices. Zariadenie má screen s vysokým rozlíšením, zabudovanú kameru, štyri mikrofóny a to vrátane Alexy od Amazonu, takže ju môžete osloviť s konkrétnymi úlohami alebo otázkami. Na hudobných nadšencov myslel Facebook tiež, zariadenie obsahuje vysokokvalitné reproduktory, cez ktoré si môžete prehrať hudbu z aplikácií ako Spotify alebo Pandora a pomyselnou čerešničkou na torte je kamera na báze AI a možnosť robiť video hovory. Viac si môžete prečítať nižšie v článkoch od Facebooku a Kurta Wagnera z Recode.
Zdroj: portal.facebook.com, recode.net
Minulý mesiac bol pre tech sektor pomerne prekvapujúci, keď vedenie Instagramu formálne oznámilo svoju rezignáciu. Bolo o tom napísaných veľa článkov a nielen preto, že Facebook už v minulosti prišiel o vedúce osobnosti iných tech spoločností, ktoré získal do svojho portfólia (v apríli odišiel tiež Jan Koum, člen dozornej rady vo Faceboku a zakladateľ WhatsApp). Instagram sa stáva čim ďalej tým viac dôležitý pre Facebook z pohľadu príjmov a táto zmena môže znamenať zmenu v smerovaní aplikácie na zdieľanie foto-obsahu.
Zdroj: recode.net
Ako správne nakladať s dátami?
Nedávno magazín Economist prirovnal dáta k rope. Možno práve preto, že sú čím ďalej tým viac podstatné pre realizáciu úspešných kampaní a predstavujú doslova hnaciu silu z pohľadu ich výkonu. Dnes má takmer každý nejaké dáta, ale nie každý vie, ako ich efektívne využiť. HBR teda pripravilo prehľad piatich základných princípov, ktoré sú zamerané na kvalitu, monetizáciu, organizačné možnosti, technológie a bezpečnosť pri ich spracovaní.
Zdroj: hbr.org
Ochrana dát je témou, ktorá aj vďaka GDPR rezonuje v poslednej dobe viac, než kedykoľvek predtým. Každý si dáva pozor, aké dáta poskytuje, zákazníci sa pýtajú otázky a právne oddelenia veľkých spoločností sú ako na ihlách, keď príde na túto tému. A potom si niekto otvorí kaviareň a začne ponúkať kávu zdarma výmenou za osobné údaje. Áno, aj to sa stalo. Čítajte viac v článku nižšie.
Zdroj: npr.org