Ak budete v blízkej dobe pri prehliadaní svojho News Feedu na Facebook-u objavovať zvláštne fotky a navyše mať pocit, že vidíte zle, tak vedzte, že to len Facebook uvádza vcelku revolučnú a najmä z užívateľského hľadiska zaujímavú novinku. Na scénu totiž prichádzajú 3D fotografie, ktoré asi čoskoro zahltia News Feed na tejto sociálnej sieti.
O čo vlastne ide? 3D fotografie nie sú v skutočnosti 3D a na ich plnohodnotné prezeranie nepotrebujete ani 3D okuliare ani inú technologickú pomôcku. Táto technológia zaznamenáva rozdiel medzi objektami v popredí a v pozadí a prináša tak virtuálnu realitu – vo forme hĺbky a pohybu obrazu – do nášho News Feed-u a spolu s ňou zrejme aj úplne nový rozmer zábavy. Otvára sa nám tak nová príležitosť, ako objavovať objekty na 3D fotografiách z niekoľkých uhlov a perspektív už aj priamo z natívneho prostredia na sociálnej sieti.
Ako využiť túto novinku v praxi a oživiť tak v online prostredí napríklad svojho domáceho miláčika alebo bohatú farebnú paletu jesenného lístia? Na vytvorenie 3D fotografie potrebujete smartfón s duálnou kamerou, napríklad iPhone v režime Portrait a zvyšok zabezpečí umelá inteligencia, známa tiež pod skratkou AI – automaticky rozozná objekty a spracuje ich do výslednej podoby 3D fotografie. Ale pozor, Facebook túto novinku zatiaľ nesprístupnil všetkým a väčšina z nás si ešte nejaký ten deň alebo týždeň musí počkať.
Hlavne neprekliknúť
S obrovským tempom rastu penetrácie smartfónov a mobilného internetu rastie aj dopyt po pestrom mobilnom obsahu. Facebook svojimi neustálymi inováciami vlastne nesleduje nič iné, ako len natiahnutie času, ktorý s ním užívateľ strávi. Táto novinka mu s tým zrejme na chvíľu pomôže a potom bude opäť musieť prísť s niečím novým, o čosi viac revolučným či interaktívnym. Zrejme sa 3D fotografie čoskoro objavia aj na Instagrame, kde by ich umiestnenie bolo o čosi logickejšie. Zaujímavé bude aj sledovať, ako sa tejto novinky chopia influenceri či značky vo svojej social komunikácii.
A ako táto vychytávka pomôže Facebooku v jeho pomyselnej inovatívnej naháňačke s Google? Inovácie, ktoré predstavil tento gigant na svojej nedávnej konferencii, sme spomínali už v októbrových digitálnych novinkách. Google po novom razí viac vizuálnu cestu a vo svojej mobilnej verzii ponúkne vyhľadávaný obsah prostredníctvom nových formátov tak, aby ste sa vôbec nemuseli prekliknúť mimo stránku vyhľadávača.
Za nás ostáva len dodať, že sa budeme tešiť, pokiaľ sa úmerne s časom stráveným na Facebooku či Google bude zvyšovať aj kvalita preklikov, leadov či interakcií.