Aj keď letné horúčavy sú pravdepodobne za nami, zo Zenithu prinášame aspoň dávku horúcich noviniek z digitálu. Budeme radi, ak si spríjemníte blížiacu sa jeseň inšpiráciou z dielne nášho online oddelenia.

Želáme príjemné čítanie!

Vo Volkswagene sa vaše deti už nikdy nebudú nudiť

Reklamné kampane často bývajú premyslené do najmenšieho detailu z biznisového hľadiska, no niektoré sú zároveň aj skutočne krásne. Dokonca natoľko, že vám vyčaria úsmev na tvári. Presne toto sa stalo aj nám, keď sme videli kampaň „Príbehy z ciest“ od značky Volkswagen. Holandská pobočka koncernu vytvorila sériu audiokníh pre deti, v ktorých sa úplne obyčajné diaľnice menia na magické príbehy. V automobilke prakticky „oskenovali“ celú štruktúru holandských ciest a diaľnic (čo je asi 5 000 km) a vytipovali tisícky objektov, ktoré neskôr použili v spomínaných knihách. A aby toho nebolo málo, knižky tvorili tí najznámejší autori a ilustrátori tak, aby deťom sprostredkovali skutočne magické zážitky. Tajomstvo celej kampane spočívalo v tom, že čo deti v danom momente počuli z prehrávača v aute, zároveň mohli vidieť z okna. Vo Volkswagene tak prepojili technológie (lokalizačné dáta a content šitý na mieru), nové trendy (audio) a skvelú kreatívu. Audioknihy sú hodnotné najmä pre zákazníkov s deťmi, pretože najmenších zabavia, zapoja a rovnako niečo nové naučia. A presne vďaka takýmto kampaniam si Volkswagen dlhodobo upevňuje na trhu svoju pozíciu automobilky, ktorá ponúka vozidlá pre rodiny s deťmi.

Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=6SmnU0yvew0

Ako „smrť“ cookies v Google Chrome zmení celý marketingový mix

To, že online prostredie sa neustále mení, asi pre nikoho nie je novinkou. Vidíme, ako si digitál upevňuje rolu v životoch ľudí a najmä v životoch nás, ktorí pracujeme v médiách a marketingu – podcasty, smart TV, digital OOH. A sociálne médiá už ani neoznačujeme ako niečo nové, pretože dnes sú výraznou súčasťou bežného dňa takmer každého človeka a aj našich agentúrnych mediaplánov. A dnes takisto vidíme, že spôsob, ako je digitál meraný a optimalizovaný, čelí novým výzvam. Možno si pamätáte, Google na začiatku roka 2020 avizoval, že zhruba do dvoch rokoch Chrome začne blokovať cookies tretích strán. Samozrejme, tým svet nekončí, no jednoznačne hovoríme o výraznej digitálnej transformácií. Server AdExchanger spustil zaujímavú sériu článkov „Data-Driven Thinking“ a jeden z posledných článkov vysvetľuje, ako sa môže zmeniť marketingový mix.

Čítaj celý článok tu: https://www.adexchanger.com/data-driven-thinking/how-the-death-of-digital-ids-will-reshape-the-marketing-mix/

Zdroj: AdExchanger

V novom update iOS Apple ruší IDFA

Článok na AdExchnageri spomína IDFA ako jeden z identifikátorov, ktorý v blízkej budúcnosti zmizne z povrchu zemského. Identifikátor IDFA, ktorý predstavila pred niekoľkými rokmi spoločnosť Apple, umožňuje cielenie, meranie a optimalizovanie reklamných investícií na zariadeniach iPhone. V najnovšej verzii operačného systému iOS (14), ktorú vypustia von už tento mesiac, budú musieť všetci developeri, publisheri a rovnako poskytovatelia mobilnej reklamy pýtať od užívateľov povolenie, aby ich mohli sledovať. Experti však odhadujú, že signifikantná väčšina užívateľov sledovanie nepovolí, čo výrazne ovplyvní možnosti ako zasiahnuť používateľov iPhone. Ale rovnako to znamená šancu na nové príležitosti a riešenia.

Čítaj celý článok tu: https://www.forbes.com/sites/johnkoetsier/2020/06/29/apple-killed-the-idfa-what-else-dies/#71d1c46b262f

Zdroj: Forbes

Nahradí Ježiška tento rok UPS?

Predvianočné nákupné šialenstvo bude tento rok pravdepodobne totálne odlišné od rokov minulých. Zatiaľ nevieme, ako sa bude vyvíjať situácia v súvislosti s Covid-19, či sa nákupy z kamenných obchodov presunú takmer výlučne na e-shopy a či sa budeme môcť stretnúť cez sviatky so svojimi priateľmi a rodinou. A to všetko sú dôvody, prečo si myslíme, že plánovanie tohoročných vianočných kampaní bude výzva. Google zrealizoval prieskum, ako Covid-19 môže ovplyvniť vianočné nákupy a na základe zistených dát pripravil „2020 príručku pre retail“. Prieskum aj príručka obsahujú dáta z európskych trhov a sú skutočne impozantnou kolekciou cenných insightov. Dáta, o ktorých hovoríme, môžu pomôcť klientom a agentúram v tom, ako využiť rôzne nástroje pre zisk viacerých KPIs.

Link na príručku a celý článok nájdete tu: https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-cee/insights-trends/industry-perspectives/pandemic-holiday-shopping/

Zdroj: Think with Google

Pozerali by ste reklamu 26 minút?

Aký je priemerný čas sledovania 30-sekundového videa na sociálnej sieti? Je to 5 sekúnd? 15 sekúnd? Alebo celých 30 sekúnd? Čo tak 26 minút? 😉 Francúzska spoločnosť Bouygues Telekom uviedla na svetlo sveta promo ponuku: Netflix zadarmo pre každého nového odberateľa. Pozrite sa na to, ako zaujali ľudí a ako im báza odberateľov narástla o 23%.

Link na video: https://vimeo.com/402552832

Jabĺčkari hrajúci Fortnite majú smolu

V gamerskom priemysle sa deje jedna zaujímavá vec za druhou. Na prvom mieste je nesporne bitka medzi Epic Games a Apple. Konflikt naštartoval EG tým, že predstavil podporu priamych platieb v hre Fortnite ako výhodu pre hráčov, ktorí tak platia menej za veci súvisiace s hrou (pričom Apple berie 30% z každej platby realizovanej vo Fortnite, ak ju užívateľ predtým stiahol cez App Store). V Apple tento krok vnímali ako porušenie pravidiel a preto vymazali Fortnite z App Store. A o necelé dva týždne na to v Apple ukončili celé konto Epic Games v rámci svojej platformy, čo pre užívateľov znamená, že už si nebudú môcť na svoj iPhone alebo Mac stiahnuť žiadnu hru od EG (a ani žiaden update na už nainštalované hry). Druhou, rovnako zaujímavou udalosťou je enormný rast novej gamerskej platformy – Roblox. Milióny mladých ľudí po celom svete už strávili viac než tri miliardy hodín hraním a budovaním vlastných hier. Roblox je obrovská príležitosť pre značky hľadať prepojenia s mladou cieľovou skupinou a ponúkať im zážitky tam, kde sa nachádzajú.

Čítaj celé články tu: https://techcrunch.com/2020/08/28/apple-terminates-epic-games/

https://www.economist.com/graphic-detail/2020/08/21/gamers-are-logging-millions-of-hours-a-day-on-roblox

Zdroj: TechCrunch, Economist

Adobe konferencia kreativity, už v druhej polovici októbra

A na záver pre vás máme pozvánku na virtuálny event Adobe MAX Conference, ktorý bude zadarmo! „Pripojte sa k nám aby vás pohltila unikátna digitálna skúsenosť a garantujeme vám, že si odnesiete kopec inšpirácie. Tri plné dni žiarivých speakrov, celebrít, hudobných vystúpení, celosvetových umeleckých projektov a 350+ rôznych ďalších vystúpení – a to všetko zadarmo.“ Zoznam vystupujúcich znie super a my vám odporúčame zaregistrovať sa.

Pozri pozvánku tu: https://max.adobe.com/

Zdroj: Adobe

Naše ďalšie články