Inovácie na úvod

Začiatok roka je vždy oslavou pre fanúšikov technológií – je to čas, kedy býva CES (Consumer Electronics Show). Tento rok, pravdaže, sa celá udalosť diala online. Zúčastnilo sa jej menej vystavovateľov (cca polovica v porovnaní s predošlým rokom), ale stále bolo k videniu mnoho nových produktov, technológií a inovácií. Vo Wired zozbierali 79 z nich na ukážku toho, čo nás čaká. Navyše, ku pravidelne prezentovaným veciam, ako sú nové televízie, laptopy, projektory, tablety… obsahuje zoznam mnoho rôznych kategórií produktov: od odpovedí na výzvy spojené s Covidom – ako masky, telemedicína, senzory monitorujúce možnosť prítomnosti vírusu v miestnosti; cez domáce úle pre včely, Rouge Sur Mesure od YSL (zariadenie, ktoré vám umožní personalizovať si farbu rúžu na pery); parfémy, ktorých vôňu môžete meniť cez appku; gadgety pre hráčov; zariadenia, ktoré umožnia presnejšie dávkovanie cannabisu; sexuálne hračky; inteligentné podložky na šach; až po automotive novinky, ako auto pokryté solárnymi panelmi, autonómny party van od Cadillacu alebo prístrojová doska Mercedesu kompletne vyrobená z obrazoviek.

Mnoho nových produktov, nápadov a inovácií, z ktorých sa nie všetky dostanú na trh v takejto podobe. Ale stále stojí za to vidieť, čo priniesli nové technológie, čo je zrazu možné a ktorým smerom sa vyvíja predstavivosť. A čo sme si všimli – pravdepodobne vstúpime do novej úrovne boja medzi hakermi a špecialistami na cyber bezpečnosť.

Celý článok TU

Žurnalistika, médiá, technologické trendy a predikcie na rok 2021

Už je dostupný sumár roku 2020 a predikcie na 2021 pre žurnalistiku a médiá od Nic Newmana z Reuters Institute. Report bol pripravený po mnohých rozhovoroch a zozbieraní informácií zo 43 krajín. Z tejto publikácie sa dozvieme nielen o súčasnom stave žurnalistiky, alebo akým súčasným výzvam čelí, ale aj ako sa mení mediálny trh.
Je viditeľná zmena v prístupe k hlavným zdrojom príjmu – už nie reklama (v štandardnej aj natívnej forme), ale predplatné – ktoré sa stáva hlavným zdrojom. Predplatné môže byť použité na hlavný/všeobecný obsah alebo len na špeciálne, prémiové veci. Vydavatelia tak isto vidia príležitosť v e-commerce, live eventoch a blízkej spolupráci s nemediálnymi značkami. Rok pandémie rozhodne urýchlil digitálnu transformáciu a prehodnotenie diverzifikácie príjmov. Tak isto prišla ochota (ak nie potreba) testovať použitie nových technológií na zlepšenie práce redakcií a nájsť nové spôsoby, ako získať čitateľov. Veľké nádeje sa vkladajú do umelej inteligencie, ktorá by mala čitateľom poskytnúť viac relevantného obsahu. Na dôvažok, report obsahuje aj informácie o vývoji audio obsahu, o fenoméne nových newslettrov písaných priamo samotnými žurnalistami a o iných oblastiach inovácií, ktoré môžu byť príležitosťou pre mediálny rozvoj.

Celý článok TU

Rast reklamného biznisu Amazonu

Analytici odhadujú, že Amazon bude mať v najbližších rokoch najrýchlejšie rastúci podiel na trhu digitálnej reklamy. Sila e-commerce platformy je zjavne odlišná na rôznych trhoch, nie všade má takú silnú pozíciu (ako je tomu v USA), ale ako globálny hráč môže ovplyvniť pozíciu ostatných platforiem – ako je Facebook, Google, Twitter alebo Pinterest. Výhodou Amazonu oproti nim, ako je to pekne spomenuté v tomto článku, je fakt, že už ho navštívili spotrebitelia, ktorí sú rozhodnutí nakupovať a nie len scrollovať obsah.

Celý článok TU

Minuli by ste $10,000 na virtuálne oblečenie?

Luxusné značky sa cítia v digitálnom svete celkom pohodlne a prinášajú mnoho inovácií, ktoré zachádzajú za hranicu štandardnej reklamy. Hľadajú nové možnosti zapojenia zákazníkov v digitálnej realite, napr. spoluprácou s hernými štúdiami a ich vyvíjanými hrami. Gucci už dávnejšie preniesol svoju kolekciu do virtuálneho sveta, čím nám dal možnosť obliecť si svoje herné postavy alebo avatarov. Tentokrát vytvorili kolekciu tenisiek, ktoré budú dostupné len v digitálnej verzii a nebudú mať svoj proťajšok v reálnom svete.

Celý článok TU

Ambície Barbie: vlogging a virtuálny dom snov

Počas dlhých rokov čelil Mattel, výrobca bábiky Barbie, kritike tohto produktu, ktorý mal zobrazovať nerealistické tvary tela a stereotypné role pohlaví. Pred pár rokmi začal ale svet Barbie prechádzať mnohými zmenami v týchto oblastiach – zmena jej vzhľadu sa udiala prvýkrát od jej “narodenia” v roku 1957. V roku 2015 bol predstavený nový pozicioning “Imagine the Possibilities”.

K tejto transformácii samotnej Barbie, zmenili aj komunikáciu a spôsob, akým budovali túto značku pre svojich mladých zákazníkov. Minulý rok predstavoval pre Mattel výzvu spojenú s výrobou a distribúciou produktov, ale bol pre nich tak isto aj skvelou príležitosťou, ako rozvinúť obsah značky cez mnohé digitálne kanále.

Celý článok TU

Dizajn pre digitálnu dostupnosť

Minulý rok si budeme pamätať nielen ako rok pandémie, ale aj ako rok značných sociálnych nepokojov. Sledovali sme (a možno sa ich aj zúčastnili) mnohé protesty spojené s diskrimináciou a nerovnosťou. Aj v našom odvetví sa viedlo mnoho diskusií o diverzite a inklúzii. Boj za to, aby bolo naše odvetvie, agentúry a organizácie viac rozmanité a povzbudzujúce je veľmi dôležitý. Ale venujeme pozornosť aj tomu, ako dostupný je obsah, ktorý tvoríme pre seba a svojich zákazníkov? Je naozaj pripravený tak, že ktokoľvek, dokonca aj ľudia s hendikepom, ho vedia pohodlne používať? Nižšie prinášame článok, ktorý nám ukazuje pár vecí, ktorým by sme mali v tomto smere venovať pozornosť.

Celý článok TU

Snapchat platí za pridávanie príspevkov

A ako čerešnička na záver – ktorá sa vám môže hodiť, ak si vytvárate plány na tento rok alebo sa obzeráte po nových kariérnych možnostiach…
V jednej z našich predošlých digitálnych noviniek sme spomenuli novú funkciu Snapchatu – Spotlight, ktorá funguje presne ako TikTok, a fakt, že Snap preinvestuje viac ako 1 milión USD denne na jeho odpromovanie. A to tak, že bude platiť tvorcom najpopulárnejšieho obsahu. A už tu máme niekoľko milionárov, ktorí zarobili veľa peňazí tým, že uploadovali tony krátkeho video obsahu na túto platformu.

Celý článok TU

Naše ďalšie články