Čo spája reality show Love Island a Svadba na prvý pohľad? Je to predsa model, športovec ale hlavne sympatický chlap Dušan Kajaba, ktorý sa zároveň preslávil ako televízny ženích v druhej zo spomínaných televíznych show. Odvtedy už uplynul nejaký ten rok a Dušan sa medzičasom etabloval aj ako úspešný influencer a tvorca obsahu, ktorý svojimi vtipnými sketchmi zabáva desiatky tisíc ľudí na sociálnych sieťach. A rozhodne ich nie je málo. Na Instagrame ho aktuálne sleduje vyše 100 000 followerov a na TikToku ďalších 32 000 užívateľov.
My v Zenithe sme už mali tú česť s ním spolupracovať na jednej úspešnej vianočnej kampani pre digitálneho operátora Radosť. A výsledky tejto spolupráce jednoznačne prekonali naše očakávania a hovoria sami za seba. Jeho kampaňové reels video na Instagrame oslovilo viac ako 150 000 unikátnych užívateľov Instagramu, ktorí si ho prehrali viac ako 500 000 krát. To sa len tak často nevidí. Budeme preto radi, ak ho touto cestou a týmto blogom teraz spoznáte aj vy. 😊
View this post on Instagram
1. Spomínaš si ešte na svoju prvú honorovanú spoluprácu? Kedy to bolo a čo bolo predmetom spolupráce?
Ja som v minulosti spolupráce moc neriešil, čo teraz hodnotím ako menšiu chybu. Ale teda moja úplne prvá spolupráca bola pre MyProtein, ktorá bola hlavne bartrová. A išlo vtedy o veci do gymu, nakoľko som primárne športovec.
2. Podľa čoho si vyberáš spolupráce? Ktoré faktory zohrávajú rolu pri ich výbere a realizácii? A naopak, pre ktorý produkt / službu by si spoluprácu nikdy neprijal?
Keď mi príde prípadná ponuka spolupráce, vždy sa sám seba opýtam, či sa to ku mne hodí, či ma to vystihuje a viem sa stotožniť so značkou a pokiaľ tam mám nejaké „nie“, tak ju nemám problém odmietnuť. A čo by som určite neprijal, je propagovanie nejakých kasín alebo vaping.
3. Koho zo slovenských prípadne zahraničných influencerov a známych osobností rád sleduješ a prečo?
Ja sa rád bavím na sociálnych sieťach, takže Jovinečko, Bergy, Adam Štrba. A čo sa týka svetových mien, tak milujem módu, čiže napríklad Mariano Di Vaio, RowanRow a ďalší. 🙂
4. Na ktorú spoluprácu rád spomínaš alebo bola pre Teba z akéhokoľvek dôvodu dôležitá / zaujímavá?
Zatiaľ mám také dve spolupráce. Prvým je operátor Radosť, lebo spracovanie kampane nám fakt vyšlo a druhým je Brainmarket, lebo sú to kvalitné výrobky a vychádza to z mojej športovej podstaty.
5. Kde hľadáš inšpiráciu pre svoje funny videá a sketche na Instagrame a TikToku?
Primárne to hľadám na sociálnych platformách, ale stane sa, že je niečo zo života, čo sa oplatí spracovať.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
6. Máš ešte nejakú vysnívanú spoluprácu prípadne produkt, ktorý by si rád odprezentoval?
Keďže už dlhé roky robím modeling, tak vždy bola pre mňa vysnívaná spolupráca so svetoznámym parfémom, ako napríklad Bvlgari, alebo potom s automobilkou.
7. Ako v skratke vyzerá príprava a samotná produkcia Tvojho videa na Instagrame? Pripravuješ si presný scenár alebo tomu nechávaš voľný priebeh?
Je to kombinácia. Záleží, či je k spolupráci dodaný brief, ktorého sa musím držať alebo mám voľnú ruku. Potom, o čo konkrétne sa jedná a ako by som to vedel ja plnohodnotne odprezentovať. Až následne kreujem nápad a scenár. Je samozrejme lepšie, keď mám konkrétne napísaný scenár, ale nikdy som ho na 100 % nedodržal, pretože počas nakrúcania mi napadne niečo, čo sa do toho hodí lepšie alebo naopak, niečo odtiaľ vyhodím. U mňa je to živý proces.
Bonusová otázka: Ako vidíš svoju budúcnosť na sociálnych sieťach? Aké ciele a méty si si stanovil?
Konkrétne som sa nezamýšľal nad tým a zamýšľam sa práve teraz 😀 a nemám jasne stanovený cieľ alebo métu. Pre mňa je tento influencerský svet úplne nový obzor, v ktorom absolútne netuším, či sa nejako dokážem udržať alebo nie a pre mňa je rozhodujúci tento prvý rok. Veľmi rád by som sa chcel nejako presadiť, v tom, že ma ľudia budú vnímať ako človeka, od ktorého si môžu niečo zobrať a ktorý im dokáže ponúknuť niečo hodnotnejšie. A to, či už v oblasti cvičenia alebo v oblasti nejakých rád do stravovania. Zároveň mám veľmi rád fashion, čiže plánujem robiť nejaké módne inšpirácie pre chlapov a veľmi rád by som v tomto odvetvi alebo zameraní, ktoré som teraz vymenoval, aj napredoval, takže pre mňa je tento Instagram aj o tom, že si rozširujem obzory aj v rámci toho, ako natáčať videá, ako ich strihať a ako spraviť ten výstup čo najlepšie.
Autorom rozhovoru a rubriky je Ľuboš Oláh, Senior Digital Consultant v mediálnej agentúre Zenith