Na začiatku roka veľa ohlasov vyvolala najmä zmena pomeru fotiek v gride na Instagrame. Platforma zmenila pomer obrázkov na 3:4 (zo štvorca) a mnohým tvorcom takto nečakanou zmenou spôsobila vrásky a používateľom úsmev na tvári.
Ďalej sa poďme pozrieť na témy, ktoré majú vplyv z pohľadu mediálneho plánovania a optimalizácie reklám.
TikTok
TikTok rozšíril in-stream shopping ponuku na 3 nové veľké európske trhy – Francúzsko, Nemecko a Taliansko, čím značkám otvára priamy predajný kanál vo feedoch a livestreamoch. Zatiaľ nie je jasné, či sa TikTok Shopping má stať ústredným bodom zážitku na tejto sieti, ale čo je jasné je, že v Číne generuje väčšinu príjmov platformy práve Shopping. Vidím príležitosť, ktorú TikTok sleduje. Presadzuje nákupné možnosti v krajinách EÚ s nádejou, že sa uchytí aj na týchto trhoch.
Od apríla 2025 je možné pri platenej podpore organických postov na TikToku vybrať súčasne viac kreatív, pričom rozpočet sa rovnomerne rozdelí medzi všetky zvolené videá či fotky. To umožňuje porovnávať ich výkonnosť a vyberať najefektívnejšie formáty 👌
Meta (Facebook, Instagram, Threads)
Pri lead kampaniach, teda tých, ktoré sú zamerané na zber leadov (kontaktných údajov) pridala Meta novú možnosť doručovať vyzbierané leady priamo na email inzerenta, namiesto štandardného CRM exportu alebo google drive spreadsheetu. Novou možnosťou pri tomto type kampane je aj to, že keď niekto vyplní váš formulár a prihlási sa do chatu, ihneď po odoslaní formulára sa spustí konverzácia v službe Messenger. Používateľom sa na stránke s poďakovaním zobrazí aj možnosť „Zobraziť v Messengeri“, aby mohli prejsť do vlákna konverzácie v Messengeri. Môžeme sa tešiť na rýchlejšie reakcie na potenciálnych zákazníkov 🔥
Meta oznámila aj novú aktualizáciu pre AI-based kampane Advantage+, napríklad nové zjednodušené nastavenie Advantage+ Shopping kampaní, ktoré sa zároveň premenovali na Advantage+ Sales kampane. Leadové kampane tiež dostanú AI update vo forme nových Advantage+ Leads kampaní.
YouTube
YouTube pridal možnosť pre lifestreamerov „zobrať si prestávku“ počas streamingu, ktorá môže trvať 1-5 minút. Vytvára sa tak priestor na ďalšiu monetizáciu kanála pre tvorcov obsahu, keďže počas tejto prestávky sa samozrejme môžu zobrazovať midroll reklamy.
Ďalšia novinka sa týka tiež midroll reklamy, a automatizácie. YouTube sa snaží, aby reklamy počas sledovania obsahu boli menej rušivé a tým sa zvýšila dopozerateľnosť reklám. Umožňuje teraz tvorcom obsahu zapnúť si automatizáciu na svojich videách, kedy sám systém detekuje tzv. prirodzené prestávky (pauzy, zmeny prostredia) a už by sa nemalo stávať, že sa vám spustí reklama uprostred vety vášho obľúbeného YouTubera (ak si on sám túto funkciu zapne ☺).
Zaujímavosť na záver:
Meta už globálne (aj u nás) v reklamných účtov sprístupnila možnosť umiestniť reklamu na Threads.
Vidíme sa pri ďalších sociálnych novinkách!
Zdroj: https://socialbee.com/blog/social-media-news/
https://content-na1.emarketer.com/threads-expands-ads-global-market-gains-ground-on-x