V roku 2025 je autenticita stále najdôležitejším faktorom úspešného influencer marketingu. Spotrebitelia sú skeptickejší ako kedykoľvek predtým. Nárast de-influencing trendu na sociálnych sieťach varuje značky, aby komunikácia ich produktov skutočne splnila očakávania zákazníkov.

Avšak 92 % spotrebiteľov dôveruje odporúčaniam od ľudí, ktorých sledujú, viac ako tradičným reklamám.

Zdroj: https://unsplash.com/@socialcut

Značka potrebuje viac než len dosah

Pri výbere influencera je jednoduché podľahnúť číslam: stovky tisíc zhliadnutí, stovky tisíc followerov a máme víťaza. No v realite tieto čísla často neznamenajú nič, ak publikum s obsahom nereaguje, neverí mu alebo si na profil influencera chodí len pre “gossips” a kontroverzný obsah.

Skutočná hodnota influencera prichádza vtedy, keď jeho obsah ľudia dobrovoľne vyhľadávajú, chodia si k nemu pre radu či vzájomnú interakciu a pravidelne sa k nemu vracajú.

Víťazí kombinácia autenticity a kreativity

V našej agentúre sa pri výbere influencera nepozeráme len na počet followerov. Okrem štandardných vecí akými sú  história spoluprác, podiel kredibilných followerov či zameranie profilu hodnotíme faktory ako:

  • Tématickú relevantnosť – Tvorí obsah, ktorý súvisí so značkou? Má jeho obsah pridanú hodnotu a pozitívny vplyv na ľudí?
  • Históriu na sociálnych sieťach – Spomínal v minulosti značku alebo jej produkt? Akým témam sa na profile venoval?
  • Engagement a dôveru komunity – Pridávajú aktívne užívatelia komentáre pod jeho obsah? Vedie sa na profile influencera diskusia? Dostáva spätnú väzbu na svoj obsah?
  • Dlhodobý prístup – Je tvorca konzistentný a nepreskakuje z témy na tému podľa spoluprác?

Ukážkou strategickej práce s influencermi sú naše spolupráce pre klienta OBI na českom aj slovenskom trhu. Dlhodobé vzťahy s DIY tvorcami nám umožňujú prirodzene nadviazať na ich projekty v domácnostiach, vytvoriť obsah s pridanou hodnotou pre sledovateľov a zároveň aj autenticky odkomunikovať posolstvo značky.

Zdroj: Instagram.com/@srdce_z_jerabin , instagram.com/alzbetabydlela

Zároveň dlhodobé spolupráce dokážu vytvoriť vzťah postavený na dôvere. Influencerky majú voľnú ruku pri tvorbe obsahu a dokážu vytvoriť obsah, ktorý je pre ne prirodzený a má pridanú hodnotu pre ich profil aj pre ich komunitu. Obsah je teda relevantný a často “žije” ďalej aj po skončení kampane.

A najlepším bonusom je, ak správne vyberiete komunitu influencerov, pre ktorých sa vaša značka stane prirodzeným parťákom pre svoje projekty aj mimo kampaní – natívne a bez zadania. Na českom trhu získal náš klient milióny videní, a to práve vďaka šikovným DIY influencerkám. Tie dlhodobo pracujú na svojom obsahu, robia to, čo ich baví a do OBI sa vracajú aj mimo platených spoluprác. Výsledkom sú, okrem virálnych videí, dlhodobý brand awareness, dôvera a rastúci záujem o konkrétne produkty.

Naše odporúčanie na záver? Budujte vzťahy, nie len kampane

Ak má vaša značka ambíciu budovať trvalý vzťah so zákazníkmi, mala by rovnaký prístup uplatniť aj pri výbere influencerov. Jednorazové spolupráce môžu priniesť vysoký zásah, ale dlhodobé partnerstvá v rámci relevantnej komunity prinášajú dôveru a efekt na správanie spotrebiteľov.

Zdroj:
https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-benchmark-report/
https://unsplash.com/

Podobné články