Naša pravidelná séria rozhovorov so slovenskými influencermi sa rozrastá o nového člena. Tentokrát sme vyspovedali človeka, ktorého na slovenskej TikTok scéne pozná asi už každý. 🙂 Patrik Vaľko, alias Valden, je aktuálne najúspešnejším TikTokerom na Slovensku, ktorého sleduje na jeho česko-slovenskom TikTok účte takmer pol milióna sledovateľov a na jeho medzinárodnom účte neuveriteľných 1,8 milióna ľudí. Valden zároveň pracuje ako profesionálny hasič a pre nás v Zenithe je aj skvelým partnerom pri spoluprácach pre našich klientov.
1. Spomínaš si ešte na svoju prvú honorovanú spoluprácu? Kedy to bolo a čo bolo predmetom spolupráce? 🙂
Ak si dobre spomínam, tak prvá honorovaná spolupráca bola na Philips One Blade. Bolo to úplne prvýkrát, keď som dostal honorovanú ponuku, čo bolo pre mňa vtedy úplne skvelé, pretože som prvýkrát dostal peniaze reálne z toho, že som tvoril nejaké videá. Aj keď vtedy som to tak celkom nechápal, pretože v dobe, keď som ju dostal, písal sa možno rok 2019, neviem presne, nie som si istý, ale v tej dobe nemalo TikTok ešte veľa ľudí. Skôr tam bolo veľa detí a preto si myslím, že cielená reklama na TikToku ohľadom holiaceho strojčeka bola trošku mimo tú cieľovku, ktorú asi vo Philips očakávali, ale ja som to zobral. Mne sa holiaci strojček veľmi hodil, keďže ako hasič sa musím stále holiť. 🙂 Takže to bola moja prvá honorovaná spolupráca s Philips One Blade.
2. Podľa čoho si vyberáš spolupráce? Ktoré faktory zohrávajú rolu pri ich výbere a realizácii? A naopak, pre ktorý produkt / službu by si spoluprácu nikdy neprijal?
Nie je to ani o tom, podľa čoho si vyberám spolupráce, ale vždy, ak mi príde nejaká ponuka, tak väčšinou sa snažím vyberať tie spolupráce podľa toho, čo využívam. Napríklad momentálne idem spolupracovať s Hell Energy nápojom a ja som tento nápoj pil a stále pijem a hlavne na výjazdoch v robote, keď potrebujem doplniť energiu. Takže, keď prišla takáto ponuka, tak to bolo niečo, s čím sa ja osobne stotožňujem a používam to. Naopak, neznášam spolupráce a ponuky na nejaké tie kozmetické prípravky, ktorým neverím. Napríklad ponuka na nejaké olejčeky do vlasov, na ich rast napríklad. Ja tomu osobne neverím, rovnako ani tak CBD olejom. Moc sa s tým nestotožňujem a niečomu, čomu ja osobne sám neverím a viem, že to používajú nejakí ľudia a tiež nemali z toho žiadne výsledky, tak nechcem propagovať veci, ktoré sám tak nejak tuším, že nemajú taký efekt, ako sa od nich očakáva a ako to niektorí influenceri prezentujú.
Navyše, my so Sárou tvoríme „couple videá“ a aspoň raz týždenne nám príde aj nejaká ponuka na spoluprácu so sex shopom, rôznych značiek a rôznych webov, a na to vždy reagujeme úplne rovnako a to, že nemáme záujem. Osobne si naozaj neviem predstaviť, akou formou by sme to so Sárou prezentovali a nie sme jednoducho na tieto veci. 🙂
3. Koho zo slovenských prípadne zahraničných influencerov a známych osobností rád sleduješ a prečo?
Ja poviem pravdu, viac menej slovenských tvorcov nejako nesledujem. Nie je to z toho dôvodu, že by to bola nejaká súperivosť, ale skôr sa ja zameriavam a sústredím na svoju tvorbu. Menej toho pozerám a viac sa snažím toho tvoriť. A keď už mám ale spomenúť nejaké slovenské meno, tak Denisa Višňovská je extrémne skvelá. Robí naozaj zábavný content a čo sa týka takého náučného obsahu, tak Filip Kuna je absolútna špička teraz pre mňa. Na TikToku má veľmi veľmi zaujímavé videá ohľadom marketingu, takže to sledujem veľmi rád. A ďalej veľmi rád sledujem aj ženské fitness videá, a to z toho dôvodu, že Sára chce tvoriť fitness content a ja sa rád inšpirujem, pretože ja jej robím ten fitness content, ja jej to kamerujem a editujem, tak sa snažím inšpirovať rôznymi videami zo zahraničia, čo sa týka ženského fitness. Takže to sú také odvetvia – marketing, zaujímavosti, fitness a zábavné videá, prevažne zahraničné.
4. Na ktorú spoluprácu rád spomínaš alebo bola pre Teba z akéhokoľvek dôvodu dôležitá / zaujímavá?
Určite rád spomínam na spoluprácu so Samsungom, pretože tam bola jedna kampaň spojená s topánkami značky Vasky. Zobrali nás do závodu, kde sa tieto topánky vyrábajú. Bola to veľmi pekná kampaň a zároveň zážitok ísť do Čiech a pozrieť sa, ako sa vyrábajú topánky a bolo to vtedy zároveň spojené s kampaňou Samsung. A nemôžem si vynachváliť samozrejme spoluprácu s O2, naša už dlhodobá spolupráca, kde robím vlastne to, čo ma baví a môžem tým nejakým spôsobom pomáhať aj O2, tak je to asi najlepšia dlhodobá spolupráca. Takže to je určite taká topka. 🙂
5. Kde hľadáš inšpiráciu pre svoj obsah na Instagrame a TikToku?
Samozrejme sa netajím tým, že je dnes extrémne veľa možností nájsť nejaké videá, ktoré by som buď natočil podobne alebo sa aspoň inšpiroval myšlienkou. Ale samozrejme so Sárou máme aj veľa veľa našich videí. Či už robím takú imitáciu reality show, kde si to všetko píšem sám (scenáre a tak podobne), takže mám veľa svojich videí. A potom sa samozrejme inšpirujem zahraničnými reelskami alebo Instagramom a čo sa mi páči, tak to natočím. Ale veľakrát je to aj o tom, že ľudia mi napíšu alebo posielajú videá, že toto by strašne chceli vidieť v mojom prevedení so Sárou. Takže aj takýmto štýlom to niekedy vznikne, že mi niekto niečo pošle. A keď sa mi to video páči, tak si ho so Sárou proste natočíme. 🙂 Tí, čo nás radi sledujú a majú nás radi, tak im je jedno, že to už niekde videli. Sú hlavne radi, že sme to natočili my, pretože na nás radi pozerajú. Ale ako hovorím, je tam veľa inšpirácie zo zahraničia ako aj naša tvorba, takže je to taký mix.
6. Máš ešte nejakú vysnívanú spoluprácu prípadne produkt, ktorý by si rád odprezentoval?
Ja si myslím, že každá spolupráca, ktorá sa nejakým spôsobom týka dizajnu a bytových prvkov, je pre mňa vysnívaná. Ja som od malička chcel a túžil bývať v byte, ktorý by bol pre mňa nielen byt ale domov a strašne si ulietavam na tých zahraničných dizajnových instagramových účtoch. Sledujem ich veľmi rád a dennodenne mi ukazujú, aké krásne vedia byť interiérové nábytky alebo dizajny a snažím sa inšpirovať veľakrát práve tam a spolupráca možno s nejakým nábytkom alebo nejakými stolármi, ktorí robia na mieru alebo s nejakými projektovými firmami, ktoré robia nákresy domácností a podobne, by bola pre mňa asi najlepšia spolupráca, pretože by som sa vedel možno lepšie zariadiť. Snáď všetky doteraz zarobené peniaze zo spoluprác idú buď do techniky alebo do bytu, pretože tým žijem. Žijem technikou a videami a rovnako žijem dizajnom a bytovými prvkami, takže tam „stlačím“ strašne veľa peňazí. No a možno, keby som mal takú spoluprácu, tak by mi to trošku uľahčilo život a zároveň odľahčilo po finančnej stránke. 🙂
7. A na záver, čo by ste odkázali novej, nastávajúcej generácii mladých slovenských tvorcov obsahu a influencerov? Aké rady do tvorby ich obsahu na sociálnych sieťach by si im dal?
Jednoznačne sa nedajte odradiť. Aj keď to na začiatku nerobíte tak dobre, aj keď to na začiatku nevyzerá, že by z toho mohlo niekedy niečo byť, pokiaľ vás to baví a napĺňa, a máte aspoň nejakú vzorku ľudí, ktorú to baví a ktorú to napĺňa a dáva vám to spätnú odozvu a je dostatočné silná a silnejšia, ako tá zlá odozva, tak sa nevzdávajte. Ja som začal v dosť neskorom veku, začal som ako 28 ročný dospelý chlap. Veľa kolegov a veľa ľudí v okolí, mojich rovesníkov, to odsudzovalo, nechápali tomu ale mal som strašne veľkú vzorku ľudí, alebo cieľovku mladých divákov, ktorí ma milovali v tom, čo som robil v danom čase. Na základe toho som to nevzdal, posúval som sa stále ďalej, zlepšoval som techniku, obraz, zvuk a dotiahol som to až do dnešného bodu, kedy sú tie videá krásne, čisté farby, krásny zvuk a myslím, že aj dosť veľké úspechy získalo nie jedno z mojich videí. Takže to, čo robím a čo som vytvoril, vrátane môjho mena, ktoré dnes pozná už asi úplne každý, kto má Tiktok alebo Instagram, tak to stálo za to. Takže sa nenechajte odradiť, robte to, pokiaľ vás to baví a hlavne sa nenechajte zničiť hejtmi, pretože hejty tvoria neskutočne veľké percento internetu, dokonca väčšie ako tie pozitíva, takže treba byť silný.
Bonusová otázka č. 1: Ak by si si mal vybrať iba jednu sociálnu sieť, na ktorej by si pôsobil. Ktorá by to bola a prečo?
Ja by som určite volil TikTok a to z toho dôvodu, že je tam jednoduchšie sa zviditeľniť, máte lepší priestor a máte omnoho viac videní na videách. To reelsko sa už nejak dorovnáva, čo sa Instagramu týka, ale aj tak na TikToku vás uvidí viac ľudí, si myslím, a môžete tam byť nikto, ktorý si len dnes založil účet a ak natočíte dobré video, môžete mať aj pol milióna videní. To sa vám na Instagrame len tak nepodarí. A omnoho rýchlejšie tam rastiete, aj čo sa týka sledovateľov. Instagram je v tomto taký uzavretejší. O tom svedčí fakt, že ma sleduje takmer pol milióna ľudí, čo sa týka česko-slovenských followerov na TikToku a na Instagrame je to nejakých 90 000, takže je tam veľký rozdiel aj v tom. Takže určite by to bol TikTok.
Bonusová otázka č. 2: Koľko v priemere času tráviš nad produkciou jedného videa? Máš vopred stanovenú stratégiu / content plán publikovania videí a obsahu na sociálnych sieťach?
Naplánované to nemáme so Sárou nikdy. Jednoducho žijeme pre prítomný moment. Ráno sa zobudíme, zistíme, že máme voľnejší deň a tak sa snažím rýchlo niečo vymyslieť, aby sme natočili niečo, alebo spísať nejaký scenár, poprípade, ak nám nevychádza čas a dlhšie sme niečo nevydali, tak sa snažím inšpirovať na iných TikTokoch alebo reelskach.
A koľko času strávim v priemere nad jedným videom, záleží od toho, aké video sa točí. Niekedy sa točí video, ktoré má 20 sekúnd, tak samozrejme na tom človek strávi menej času ale niekedy robím videá, ktoré majú 1,5 minúty a tvorba takéhoto videa nám možno zaberie 2 hodinky točenia a následné 3 – 4 hodiny v postprodukcii. Takže si predstavte, že 1,5 minútové video mi niekedy zaberie aj 6 hodín. Je to extrém ale ja si myslím, že sa mi to potom odrazí v číslach, v odozve, v komentároch a rastie to všetko krásne organicky. Takže, oplatí sa do toho investovať svoj čas. 🙂
Autorom rozhovoru a rubriky je Ľuboš Oláh, Senior Digital Consultant v mediálnej agentúre Zenith a zároveň držiteľ certifikátu DIMAQ.