Možnosť celkového vypnutia partnerov vo vyhľadávacej sieti
Do marca 2024 by malo byť možné vylúčiť na úrovni účtu zobrazovanie reklám na partnerských weboch vo vyhľadávacej sieti. Platiť to má aj pre pMax.
Dôvod na tento krok je celkom prozaický, spoločnosť Adalytics v reporte deklarovala že reklamy sa zobrazovali na nevhodných weboch (pornografické, sankcionované, pirátske) a to predstavuje hrozbu pre brand safety.
Viac tu: https://martech.org/google-lets-advertisers-opt-out-of-search-partner-network-amid-adalytics-claims/
Preverili sme to v nastaveniach našich účtov, no priamo v rozhraní táto možnosť nie je. O vylúčenie totiž treba požiadať cez support, respektíve cez Google accounta. Ak accounta ku Google Ads účtu nemáte, vylúčenie vyhľadávacej siete možné nie je.
GA4 update
GA4 si opäť prechádza ďalším updatom, tentokrát po zadaní filtra v tabuľke by sa mala vyfiltrovať aj horná časť na grafoch.
Nový formát pre Demand Gen
Pri kampani Demand Gen sa v niektorých účtoch objavila možnosť nastaviť reklamu, ktorá kombinuje obrázok a produkt z feedu alebo video a produkt z feedu. Doteraz bolo možné mať buď reklamu s produktovým feedom alebo obrázky a videá.
Zdroj informácie a screenu: Florian Ibe
Sitelinks v Demand Gen
Pri Demand Gen ešte ostaneme. Tento formát sa nám zatiaľ neosvedčil z pohľadu konverzií a podobné ohlasy majú aj iní PPC špecialisti, no vyzerá to tak, že Google už začína pracovať na zlepšeniach. Jedným je vylepšenie preskočiteľnej in-stream video reklamy na mobiloch. Ta umožní pridať 4 sitelinky.
Zdroj: vlastný Google Ads účet
Google Ads business data sharing
Google pridáva do Ads novú možnosť nastavenia zdieľania dát medzi jednotlivými Google produktami (Analytics, Business profile, Merchant Centre). Cieľom majú byť relevantnejšie odporúčania v týchto ostatných produktoch. Neviem síce, ako konkrétne si to máme predstaviť, no necháme sa prekvapiť :).
Zatiaľ to len Google pomaly zapína v Ads účtoch a malo by to byť k dispozícii pre všetkých v marci 2024.
Viac tu: https://support.google.com/google-ads/answer/14224811
Vylepšený auction insights (štatistiku aukcií) pre pMaxku
Google vylepšil štatistky aukcií pri pMaxke. Pridal info o najlepších inzerentoch, porovnania a novú sekciu „Konkurencia pri vstupe do aukcie a výstupe z nej“.
Zdroj: vlastný Google Ads účet
Google potvrdil prepúšťanie ďalšej stovky zamestnancov
Začiatok roka 2024 sa nesie v Google ďalším zoštíhlením počtu zamestnancov. Pre USA Today potvrdili, že sa jedná o zamestnancov z oblasti hardware, Google Assistant, ale aj iných nešpecifikovaných oblastí. V oficiálnom vyhlásení Google spomína efektívnejšie fungovanie mnohých tímov a prispôsobenie sa finančným zdrojom a prioritným produktom.
Toto prepúšťanie opakuje podobnú situáciu z januára 2023, kedy Google zredukoval 6% svojich zamestnancov.
Viac tu: https://eu.usatoday.com/story/money/2024/01/12/google-layoffs-2024/72201031007/
https://blog.google/inside-google/message-ceo/january-update/
Meta
Zmeny v možnostiach detailného cielenia
Od 15. januára Mety vypla možnosti detailného cielenia pri citlivých témach. Na webe Meta píše, že kampane, ktoré aktuálne využívajú tieto cielenia, dostanú upozornenie v Ads manageri, no budú ich môcť využiť do 18. marca 2024. Po tomto dátume, pokiaľ nepríde ku zmene cielenia, bude ad set pauznutý.
Viac tu: https://www.facebook.com/business/help/458835214668072
Pokračujúca reštrikcia cielenia na tínedžerov v EU
Od 6. Novembra 2023 nebolo možné v EU, štátoch európskeho hospodárskeho priestoru a Švajčiarsku cieliť na publikum pod 18 rokov. Meta deklaruje na svojom webe, že sa jedná o dočasnú záležitosť, no po dvoch mesiacoch stále nie je možné cieliť.
Viac tu: https://www.facebook.com/business/help/229435355723442
Linkedin uvádza Connect TV Ads, kde bude vedieť využiť svoje pokročilé dáta pre cielenie reklamy. Zatiaľ to bude možné použiť len pri cielení kampane na reach.
U nás v našom Linkedin reklamnom účte sme zatiaľ túto možnosť nepostrehli, no ak sa objaví, radi ju vyskúšame.
Zdroj informácie a screenu: Tyler Rabey