S fragmentáciou mediálnych dát na Slovensku zápasíme už od nepamäti. Dlho sme hľadali zdroj dát, ktorý by meral všetko, ideálne z pohľadu užívateľa (tzv. user centric dáta) a nám by tak umožňoval optimalizovať plány pre klientov na jednotnej báze. A konečne sme sa dočkali prvého nezávislého počinu. Od septembra 2019 popri iných zdrojoch dát používame ako jedna z prvých agentúr na Slovensku aj adMeter.
Našim klientom tak budeme môcť povedať, koľko a v akom množstve konzumuje respondent televíziu či rádio doma a koľko mimo domu, napr. v podniku. adMeter totiž funguje na báze audio-matchingu, sleduje teda hlasovú stopu a na základe GPS vie zhodnotiť, či sledovanie prebehlo doma alebo vonku, povedzme v bare.
Takéto dáta môžu byť mimoriadne cenné napr. pri sledovanosti športových podujatí, kde sledovanosť mimo domu nie je premietnutá v peoplemetrových dátach. Obrovskou pridanou hodnotou adMeter dát je aj fakt, že ako prvý prináša na Slovensko unikátne dáta o tzv. walled gardens, teda gigantoch Facebook a Google, ktoré neumožňujú treťostranné merania. Klientom tak najnovšie vieme povedať, koľko času Slováci trávia na sociálnych a video sieťach. Nesmieme opomenúť ani fakt, že adMeter dáva odpovede aj na najčastejšie otázky klientov, týkajúce sa inkrementálneho zásahu kombinácií rôznych médií – online či offline.
Je tak možné zistiť napr. aký dodatočný zásah prináša youtube k televíznej kampani, koľko času trávia ľudia na facebooku, koľko ľudí sleduje hokej či futbal v bare alebo v ktorej minúte je rádio najpočúvanejšie. Sme o krok bližšie ku cross-mediálnemu plánovaniu namiesto plánovania televízie, rádia, internetu alebo performance.