Pred pár týždňami k nám zavítala novinka z dielne Meta – Threads. Tí z vás, ktorí ešte nepočuli, Threads je odpoveďou Marka Zuckerberga na X (bývalý Twitter). Sociálna sieť je určená na zdieľanie najmä textových príspevkov a diskusie. Prihlásiť sa do Threads je veľmi jednoduché, pokiaľ už máte Instagramové konto (dokonca sa bez neho nezaobídete, pretože bez IG konta sa k účtu na Threads nedostanete). O tom svedčia aj vysoké prírastky nových používateľov siete. Podľa the Guardian sa za prvých 5 dní prihlásilo vyše 100 miliónov používateľov v Európe. Mimochodom, Threads v Európe mešká 5 mesiacov, oproti zvyšku sveta. Je to najmä zásluhou Európskych legislatívnych noriem.
V aplikácii Threads môžete zdieľať svoje príspevky, ktoré majú maximálne 500 znakov. Pribaliť môžete tiež až 10 obrázkov, video dlhé až 5 minút, gifko, zvukovú nahrávku alebo anketu. A to bez rozdielu, či ste jednotlivec alebo firma. Práve firmy sa musia naučiť, ako na novej sieti komunikovať. Predstava Mety je taká, že zachytí používateľa v inom rozpoložení na Facebooku, iný obsah chce konzumovať na Instagrame a inak sa bude správať na Threads.
Tromf v rukáve spoločnosti Meta
Meta tým získa mnoho ďalších výhod v podobe ešte presnejšieho cielenia, nakoľko bude poznať jednotlivca vo viacerých životných sférach. Cielenie sa tak stane presnejšie a relevantnejšie.
A tu vzniká otázka, aké formáty reklamy nájdeme na novej sociálnej sieti. Momentálne žiadne. Meta sa momentálne sústredí na získanie kritického počtu používateľov a až následne príde ku monetizácii tohto priestoru. Sledovanie používateľov však prebieha a preto sa z presnejších publík v platformách Meta môžeme tešiť už dnes.
Otázka sledovania bola tiež jednou z veľkých tém pri príchode novej siete. Podľa App store má totiž aplikácia prístup k údajom, ako sú kontakty, zdravotné a fitness údaje, lokalita, nákupy a ďalšie. Firma sa však bráni tým, že rovnaké „práva“ majú aj sesterské aplikácie Facebook a Instagram. Navyše, naše súkromie, resp. prácu s našimi dátami upravujú práve európske regulácie.
Ako komunikujú značky na Threads?
Zo slovenských top 10 inzerentov sme si všimli iba jedinú značku, ktorá je na Threads aktívna. Je ňou Alza, ktorá má zdieľaný Česko Slovenský účet. Kaufland má tiež svoj profil založený, no je zatiaľ takmer neaktívny. Poďme sa preto pozrieť na zopár príkladov, ako komunikujú svetové značky.
Jedným z najsledovanejších profilov na svete je profil spoločnosti Nike. Napriek tomu, že sa jedná o jednu z najznámejších firiem vôbec, ich komunikácia je pomerne konzervatívna a nevýrazná. Veľmi sa podobá tomu, čo firma komunikuje na sieti X. Posledné dni však ukazujú, že ich stratégia sa začína meniť a komunikujú prirodzenejším jazykom a častejšie.
Na rozdiel od toho Marvel neprodukuje rovnaký obsah ako na Twitteri, kde väčšinou iba repostuje svoje sesterské profily jednotlivých filmov/super hrdinov. Na Threads komunikuje viac osobnejšie. Okrem scénok z komixov zverejňuje aj video klipy z komixových konferencií a zákulisné scénky z natáčania známych filmov.
Americká site rýchleho občerstvenia Wendy`s stavila na humor a vysokú mieru interakcie s ostatnými profilmi, ktoré ju označujú. Zdieľa vtipné memečka a vďaka rýchlym reakciám pôsobí autenticky.
Najpravdepodobnejšou formou pre mnohé slovenské brandy bude, že budú kopírovať svoj obsah z Twitteru na Threads. Dokonca sa môže stať aj to, že vďaka Threads uvidíme viacej Twitterovských profilov, pretože ak si už niekto dal námahu a vytvoril obsah vhodný pre tento typ siete, bol by „neefektívny“, keby ho nepoužil aj na Twitteri. A v čase, kedy je na Slovensku pomerne zložité dostať sa s reklamou na Twitter, bude mať Threads obrovskú výhodu – Meta Business Manager – reklamný systém, ktorý pozná hádam každý inzerent, ktorý má ako takú skúsenosť s reklamou v online priestore. Vďaka tomu bude možné pre Metu okamžite zúročiť svoje snaženie.
Ostáva nám teda pozorne sledovať, aký vývoj bude nasledovať. Či sa na Threads do pár týždňov zabudne, alebo sa podarí spoločnosti Meta svet mikroblogových príspevkov. Pre slovenské firmy, a to aj pre tie najmenšie, je to obrovská príležitosť, ako si vybudovať publikum. V tomto sú si momentálne všetci rovní, nakoľko nie je zatiaľ žiadna možnosť, ako sa v Threads dostať do popredia vďaka reklame. A ak pôjde všetko podľa plánov, v blízkej budúcnosti sa tu možno dočítate, ako si nastaviť kampaň na stále novej sociálnej sieti Threads.