Minimálne na Slovensku sa situácia upokojuje a snáď aj vy si už užívate viac pohody, či už doma, alebo na teraske vo Vašom obľúbenom podniku. Na spríjemnenie Vám prinášame najčerstvejšie novinky zo sveta digitálu – a verte alebo nie, nebudú len o korone.
Príjemné čítanie!
Ako si v čase korony adoptovať psíka? Pedigree našlo riešenie.
Inovácia nemusí znamenať vynález novej technológie, niekedy je to použitie toho, čo je už známe, spôsobom, ktorý spoločnosti pridáva hodnotu. Značka Pedigree je známa tým, že vytvára riešenia na pomoc psom a ich majiteľom. Jednou z oblastí ich činnosti je podpora adopcie psov, hľadanie nových domovov pre psíkov. Ako to ale urobiť, keď sa nemôžeme voľne pohybovať a len tak navštíviť útulky pre psov? Pedigree sa rozhodlo využiť riešenie, ktoré sme všetci v posledných týždňoch intenzívne využívali – videochaty. Video vysielania sú organizované na Zoome, a počas týchto vysielaní môžete spoznať psov v útulku, klásť otázky a rozhodnúť sa o ich adopcii.
Psíky na Zoome
Zdroj: pedigree.com
Chrome začne blokovať reklamy s vysokou spotrebou dát
Spoločnosť Google podniká ďalší krok v zlepšovaní skúseností používateľov internetu pri používaní prehliadača Chrome. Po zablokovaní reklám, ktoré nespĺňajú odporúčania Koalície pre lepšiu reklamu, spoločnosť Google oznámila, že zablokuje reklamy, ktoré spotrebúvajú príliš veľa výpočtových zdrojov. Platí to pre reklamy, ktoré spotrebúvajú viac ako 4 megabajty sieťových údajov, a pre tie, ktoré zaberajú hlavný výpočtový proces prehliadača celkovo dlhšie ako 60 sekúnd alebo 15 sekúnd počas ľubovoľného 30-sekundového obdobia. Spoločnosť Google začne s touto technológiou experimentovať v najbližších mesiacoch a plánuje ju zabudovať do prehliadača Chrome v auguste.
Zdroj: venturebeat.com
Ako sa mení nákupný proces v časoch Covid-19
Ecommerce bude určite jedným z víťazov súčasnej globálnej situácie. Rastie, pretože s obmedzenými možnosťami voľného pohybu si objednávame viac položiek online, ale tiež preto, že do kategórie sa pridávajú noví používatelia – tí, ktorí len teraz objavujú výhody online nakupovania. Je zaujímavé, že vidíme zmeny nielen na strane spotrebiteľov, ale aj v odvetviach, ktoré sme si v online prostredí doteraz nevedeli predstaviť. Jedným z nich je automobilový priemysel, ktorý sa rýchlo prispôsobuje novej realite zmenou svojich aktivít v nákupnom procese spotrebiteľov a budovaním elektronických showroomov.
Prečítajte si krátky komentár k týmto aktivitám, ktorý napísal Marcin Skrzypek zo spoločnosti Saatchi & Saatchi.
Zdroj: cmoinsider.pl
Spotify testuje podcasty s videom
Podcasty si väčšinou spájame len s akustickou skúsenosťou, ale výskum, ktorý uskutočnila organizácia Publicis Groupe vo Varšave, ukazuje, že najobľúbenejšou webovou stránkou, na ktorej Poliaci počúvajú podcasty, je YouTube. Spotify si musel všimnúť, že tento jav sa týka oveľa širšieho publika a chystajú sa predstaviť možnosti videa pre tvorcov podcastov. Zatiaľ sa testy vykonávajú s jednou dvojicou vybraných tvorcov.
Zdroj: theverge.com
Facebook kúpil Giphy
Facebook kúpil Giphy, webovú stránku, ktorú používa veľa ľudí na zvýšenie atraktívnosti svojich konverzácií a ktorá je prepojená s mnohými rôznymi webovými stránkami, systémami a aplikáciami. A práve v údajoch z nich sú pravdepodobne výhody, o ktoré sa Facebook najviac zaujímal – je to pohľad na to, čo sa deje v u konkurencie vďaka dátam ku ktorým doteraz Facebook nemal prístup. Bude veľmi zaujímavé pozorovať, ako bude konkurencia na tento krok reagovať.
Zdroj: about.fb.com, bloomberg.com
Prechádzajúci sa “Robopes“ hovorí návštevníkom parku v Singapure, aby dodržiavali odstup
Ak ste fanúšikmi sci-fi, pravdepodobne ste už videli filmy alebo seriály, v ktorých roboti dávali ľuďom rozkazy alebo udržiavali poriadok na uliciach. Ak by ste teraz boli v Singapure, videli by ste, že to nie je len filmová realita – v posledných dňoch sa robotické psy objavili v singapurských parkoch a strážia, či ľudia dodržiavajú bezpečnú vzdialenosť medzi sebou. Toto je pravdepodobne jedna z tých situácií, kedy máme pocit, že je niečo zaujímavý nápad, ale je to zároveň desivé.
Sledujte tohto robotického psa, ktorý povzbudzuje návštevníkov parkov k praktizovaniu bezpečného odstupu v Singapure
Zdroj: reuters.com