Aj na sklonku júla, v čase najväčších horúčav, Vám prinášame čerstvé novinky zo sveta digitálu. Či ste v (home) office či na kúpalisku, určite venujte pár minút svojho času tejto inšpiratívnej letnej dávke online čerešničiek.
Váš Zenith tím Vám ešte želá pohodové leto 😊
Každodenné experimenty od značky IKEA
Viete ako bude vyzerať budúcnosť? Nemyslíme tým tú blízku, ale naopak tú za päť či desať rokov. Ako bude vyzerať naša práca, ako budú vyzerať predmety, ktoré denno-denne využívame? Samozrejme, nikto z nás nevie predpovedať budúcnosť, avšak IKEA a jej projekt Space10 ponúka nový pohľad na to, ako interiérový dizajn budúcnosti môže vyzerať.
Zistite viac na stránke www.everydayexperiments.com
Zdroj: everydayexperiments.com
E-Commerce riešenie nasledujúcej generácie
Vďaka nášmu kolegovi Oded Lavimu z Izraela vám dávame do pozornosti start-up, ktorý sa snaží o vylepšenie brand experience v rámci vašej stránky alebo online obchodu. DIALOGUE je riešením, ktoré využíva AI a NLP (natural language processing), vďaka ktorým vieme návštevníkom zobraziť na mieru pripravený obsah. Vďaka tomu majú stránky vyššiu konverznosť, zákazníci nakupujú viac a ich skúsenosť so značkou je oveľa osobnejšia.
Zistite viac na stránke nowdialogue.com
Zdroj: Dialogue
Ako jeden Oreo tweet ovplyvnil dianie v marketingu
Pamätáte si ešte na Oreo tweet spred siedmych rokov? Presne ten kvôli ktorému vypadol prúd počas Superbowlu? I keď dodnes je to skvelou prípadovkou, ktorá demonštruje obrovský potenciál reklamy, či už sa rozprávame o super-rýchlej odozve cieľovej skupiny, marketingu v reálnom čase či virálnosti, na druhú stranu nemôžeme zabúdať aj na následky, ktoré táto reklama spôsobila. Jerry Daykin pracoval v tom čase pre Mondelez a hoci nemal nič dočinenia s týmto tweetom, jeho práca bola napraviť škody, ktoré spôsobil. Prečítajte si jeho článok o následkoch tohto tweetu a ako neprepadnúť honu za viralitou.
Čítať celý článok – https://bit.ly/2CVFv4S
Zdroj: Jerry Daykin, článok uverejný na Linkedin
Chrome bez cookies tretích strán? Čo to pre marketing znamená?
Niekoľko mesiacov dozadu Google oznámil, že do dvoch rokov začne prehliadač Chrome blokovať cookies tretích strán. Nasledoval by tak Safari a Firefox, ktoré už spravili pred časom rovnaké rozhodnutie. Chrome je najpopulárnejší prehliadač s celkovým podielom vo vyhľadávaní cca 64%, takže toto rozhodnutie bude znamenať veľkú zmenu pre oblasť digitálneho marketingu. Zatiaľ však nikto presne nevie, aké následky to bude mať. K téme však pripájame niekoľko článkov, ktoré vám pomôžu zorientovať v tejto problematike.
Článok o cookies a čo by mal každý marketér vedieť – https://bit.ly/2CHuAvD
Zdroj: Paul Gubbins, Linkedin
Web bez cookies – 3 oblasti, ktoré by sme mali sledovať v 2. polovici 2020 – https://bit.ly/3jszKwl
Zdroj: AdExchanger
Google experimentuje – náznak budúcnosti bez cookies – https://bit.ly/32LV0ar
Zdroj: AdExchanger
Google potichu spúšťa nová konkurenciu Pinterestu – sociálnu sieť Keen založenú na umelej inteligencii
V minulosti nebol Google príliš úspešný v oblasti sociálnych sietí. Rozhodol sa to však vyskúšať opäť, ale tento krát s novým konceptom pod názvom Keen. Pokiaľ si túto sieť spájate s Pinterestom, je to pochopiteľné – vyzerá to ako Pinterest a správa sa to ako Pinterest. Užívatelia si tak budú môcť vytvoriť svoje “keens” podľa obsahu a oblastí, ktoré ich zaujímajú. Nie sme si však istí, nakoľko bude Google úspešný v tomto novom podniku, ale isté je, že to bude pre nich znamenať nový zdroj dát.
Čítať celý článok – https://bit.ly/2ZSXC4i
Zdroj: verge.com
Nový reklamný formát na YouTube? Od videa až po nákup!
Dnes sa chceme podeliť ešte o jednu vec týkajúcu sa spoločnosti Google a tou je nový reklamný formát na YoutTube. Podobne ako v iných prípadoch je hlavnou funkciou tohto formátu skrátiť nákupný cyklus od hľadania inšpirácie či informácií až po konverziu. Okrem videa budú po novom užívateľom zobrazované aj náhľady produktov priamo pod videom.
Čítať celý článok – https://bit.ly/3eWgYd0
Zdroj: blog.google.com
Budúcnosť nakupovania bude Netlfix, Amazon Prime Video a Disney Plus
A na záver vás pozývame ešte raz nahliadnuť, ako bude vyzerať budúcnosť nakupovania. V súčasnosti je návšteva nákupných centier nielen o nakupovaní, ale aj o zábave. Čo keby to však bolo naopak? Čo keby bola zábava na prvom mieste a k tomu by sme pridružili nákup? Na streamovaích platformách by to však nebolo o banneroch či iných formátoch, diváci by si naopak mohli zakúpiť produkty vyobrazené priamo v seriáloch či filmoch. Mohlo by sa jednať napríklad o interaktívny product placement, možnosť scanovať produkty smartfónom priamo na obrazovke TV, alebo by to mohol byť nákupný košík, do ktorého by sme mohli hodiť produkt počas pozerania.
Čítať celý článok – https://bit.ly/3jq4y0u
Zdroj: fastcompany.com