V decembrovom prehľade sme si pre vás pripravili ďalšie inovácie, nové appky, akvizície, kopírovanie vo svete aplikácií a na záver aj perfektný prehľad vývoja herného sveta.
Príjemné čítanie.
Váš team Zenith
Na úvod – INOVÁCIE
Dnes sa pozrieme na riešenie, ktoré sa objavilo len nedávno a je dostupné len v obmedzenom rozsahu, ale je natoľko zaujímavé, že sme sa rozhodli ho s vami pozdieľať. “Running Stories” je aplikácia vyvinutá BBH Singapore, ktorá kombinuje dáta s kreativitou a behanie s audio príbehom. Appka používa geo dáta na štruktúrovanie príbehu a jeho prispôsobenie na to, kde bežec aktuálne je. Bežec si vie vybrať príbeh, ktorého sa chce zúčastniť – napr. krimi, špionáž, útek nevesty – a je počas behu cez neho vedený, ako keby bol jeho súčasťou. “Predstavte si že by Spotify, Netflix a Silicon Valley mali dieťa” – tento výrok to asi sumarizuje najlepšie.
Zatiaľ aplikácia používa iba geo dáta a je testovaná v Singapure, ale jej vývojári plánujú pridať ďalšie typy dát ako vodu či tep a rozbehnúť ju v ďalších mestách. Taktiež ju chcú sprístupniť ako open-source, aby sa dali ľahko vytvárať lokálne bežecké príbehy.
Nižšie si môžete pozrieť video o tomto zaujímavom projekte a report od Nicka Marsha, BBC reportéra v Singapure, ktorý už aplikáciu vyskúšal.
I spent a morning running around Singapore pretending to be a secret agent…🏃♂️🕵️♂️🇸🇬
Also made a piece about popular new fitness apps hitting the market. In two parts (damn 2’20 limit!). Part one: pic.twitter.com/D7C51cenyM
— Nick Marsh (@NickMarsh6) November 20, 2020
Novinka od Twittru
Twitter sa dlho (asi odjakživa) potýkal s problémom zvýšenia počtu používateľov tejto platformy. Ľudia sa cítia prevalcovaní veľkým množstvom tweetov, nevedia koho followovať, ako nájsť hodnotný obsah…
Vieme z vlastnej skúsenosti, že potrebujete stráviť mnoho času na to, aby ste si vybudovali dobrú “nástenku” s tým, čo chcete vidieť. Takže sa Twitter rozhodol siahnuť po riešení, ktoré už mnohí poznáme veľmi dobre – stories. Nazval ich Fleets, ale fungujú tak isto, ako stories na všetkých ostatných platformách. Kolegovia z Digitas US, Allie Wassum, Rebecca Bailey, Chelsea Hamilton a Baylor Tyrie napísali niečo k tomu, ako značky vedia Fleets využiť.
Čítaj celý článok tu: LINK
Zdroj: Digitas US
Snapchat je TikTok je Instagram je Facebook je Snapchat
Vtipy o tom, kde všade ešte čoskoro uvidíme stories sa šíria internetom. Google sa to rozhodlo okomentovať na svojej fanpage: “Jeden like na tento post a nepridáme Stories do Google Dokumentov”.
Kopírovanie ostatných, zdá sa, v Silicon Valley nikdy neskončí. Snapchat, od ktorého všetci okopírovali formát Stories, sa rozhodol okopírovať TikTok, ktorý už Facebook stihol okopírovať predstavením Reels na Instagrame, a spustil Spotlight, ktorý je ich verziou nikdy nekončiacich full-screen videí, ktoré môže ktokoľvek používajúci túto platformu vytvárať. Tak isto majú plán, ako povzbudzovať užívateľov, aby používali tento nový formát – denne vyplatia 1 milión dolárov za najpopulárnejšie Spotlight príspevky.
Čítaj celý článok tu: LINK
Zdroj: protocol.sk
Facebook kúpil Kustomer
Facebook kúpil Kustomer. Startup, ktorý vytvoril dashboard na riadenie konverzácií z viacerých zdrojov. Toto bude pravdepodobne riešenie, ktoré umožní monetizovanie WhatsApp-u. Vo WhatsAppe nie sú žiadne reklamy (a pravdepodobne ani nebudú v takej forme, ako ich poznáme vo Facebook Messenger), ale Facebook chce využiť zásah WhatsApp-u (2 miliardy užívateľov celosvetovo) a vytvoriť riešenie na komunikáciu medzi firmami a zákazníkmi. Zatiaľ nevieme, aký presný zámer má Facebook s WhatsAppom, ale Shira Ovide z New York Times sa v článku zamýšľa o čo tu ide, pretože to môže mať veľký vplyv na trh.
Čítaj celý článok na Bloomberg tu: LINK
Čítaj celý článok na NY Times tu: LINK
Zdroj: Bloomberg, NY Times
Facebook for Business – Facebook Insights Live
Je veľká šanca, že poznáte Benedicta Evansa. Ale ak nie – Evans analyzuje už 20 rokov technológie, digitálne médiá a mobilný trh. Facebook si ho nedávno zavolal, aby trošku porozprával o digitalizácii, ktorú vidíme v posledných rokoch a ktorá tento rok ešte zrýchlila – a ovplyvnila trh. Ako sa zmenil reklamný trh, ako sa zmenilo spotrebiteľské správanie so značkami, či Covid zmení spôsob objavovania značiek užívateľmi, alebo či s nami rapídny nárast e-commerce ostane navždy, ako prijímanie nových digitálnych nástrojov zmení svet…
Na tomto linku nájdete dané video. Ale pozor, má 45 minút!
Video nájdete tu: LINK
Sú video hry strata času?
Video hry zažili počas pandémie svoj najlepší čas. Zavretí doma bez možnosti tráviť čas s priateľmi vonku, v podnikoch, kluboch, na výletoch; s deťmi, ktoré nemohli stretnúť svojich kamarátov v školách; mnoho ľudí trávilo čas hraním hier. Doteraz sa video hry považovali skôr za stratu času a peňazí, ale ukázalo sa, že môžu mať aj pozitívny efekt na duševné zdravie. Takže majme nielen viac porozumenia pre samých seba (ak sme hráči), pre našich priateľov a deti, ale skúsme sa pozrieť aj na to, či naše značky z tohto vedia niečo vyťažiť.
Čítaj celý článok tu: LINK
Zdroj: The Guardian
A na záver – ďalšie hry 🙂
Ešte ostaneme pri hrách. Na koniec si ukážeme zaujímavú prezentáciu vývoja herného trhu, najdôležitejšie udalosti, rastúcu hodnotu a vznik nových platforiem.
Čítaj celý článok tu: LINK
Zdroj: visualcapitalist.com