Skutočnosť, že pandémia spôsobí významné zmeny v našich životoch a vo fungovaní mnohých priemyselných odvetví, je už každému zrejmá. O raste elektronického obchodu sa veľa hovorí, vidíme, ako sa mení vzdelávanie a komunikácia (vrátane podnikateľského prostredia – koniec koncov, máme potvrdenie, že skutočne veľa stretnutí mohlo byť realizovaných iba e-formou). Boj proti vírusu spôsobil, že sa museli zmeniť aj zdravotnícke služby – niektoré nemocnice sa zmenili na nemocnice zaoberajúce sa výlučne liečbou Covid-19, návštevy ambulantných kliník boli veľmi obmedzené. Ak sme v posledných týždňoch mali nejaké zdravotné problémy, existuje veľká šanca, že nám bola poskytnutá možnosť tzv. telemedicíny.
Telemedicína, vzdialené monitorovanie zdravia či virtuálny kontakt s lekárom sú oblasti, ktoré sa v nasledujúcich rokoch môžu významne rozvíjať. K tomu sa pridáva rovnako použitie AI, technológie na presnejšiu diagnostiku a zlepšenie aplikovaných terapií. Pandémia mohla urýchliť zmeny, ktoré boli potrebné roky, a môže pomôcť vyrovnať sa s neúčinnými systémami zdravotnej starostlivosti.
Virtuálne zdravie: Ďalšia hranica poskytovania zdravotnej starostlivosti
Jakub Bugieda zo Spark Foundry zhromaždil niekoľko príkladov toho, ako technológia, AI a roboty už teraz menia sektor zdravotníctva.
Zdroj: mckinsey.com
Data Science & AI v zdravotníctve. Dáta, analýzy, algoritmy alebo „tichá revolúcia“, ktorá sa deje priamo pred našimi očami
V čase pandémie pod záplavou správ (vrátane falošných) sa objavujú prelomové objavy, ktoré ovplyvňujú našu budúcnosť.
Zdroj: cmoinsider.pl
Ako zvládnúť TikTok Mobile ads
O TikToku sa veľa hovorí v súvislosti s tým, ako rýchlo rastie počet stiahnutých aplikácií, ako zmení pravidlá marketingového sveta a spôsob, akým značky komunikujú so spotrebiteľmi a aké zábavné sú videá so surikatami.
Nie je však veľa publikácií obsahujúcich údaje, závery a rady o tom, ako môžu inzerenti pomocou aplikácie dosiahnuť ciele, ktoré si stanovili pre komunikáciu značiek. Stojí za to oceniť spoločnosť Headlight za zdieľanie súhrnu aktivít, ktoré vykonali v spoločnosti TikTok v posledných niekoľkých mesiacoch, a rady, ako sa vysporiadať s aplikačným algoritmom, aby naše reklamy správne fungovali.
Zdroj: headlight.co
Deti teraz trávia takmer toľko času sledovaním TikTok ako YouTube
Nový výskum, ktorý uskutočnil výrobca digitálnej bezpečnosti Qustodio, ukazuje, ako vyzerá digitálny svet detí. Údaje sú bohužiaľ k dispozícii iba z USA, Veľkej Británie a Španielska, ale môžu na Facebooku a Google spôsobiť vážne obavy. Medzi najčastejšie používanými sociálnymi médiami pre deti je TikTok na druhom mieste s miernou stratou za Instagramom (teoreticky nemôžete mať účet na FB do 13 rokov). A je to práve čas strávený používaním čínskej video aplikácie, ktorý vzrástol za posledný rok najvýraznejšie – v každej zo sledovaných krajín je takmer rovnaký ako doba sledovania videa na YouTube.
Zdroj: techcrunch.com
Reklama s využitím hlasu? NARS testuje v spolupráci so Spotify
Ďalšia značka experimentuje s použitím hlasovej technológie na zvýšenie spokojnosti zákazníkov. NARS, značka kozmetiky, viedla kampaň spolu so spoločnosťou Spotify. Používatelia aplikácií, ktorí počúvajú hudbu na inteligentnom reproduktore, po vypočutí reklamy značky mohli povedať priamo do aplikácie vetu ,,Pošlite mi vzorku od Nars“ a na základe tejto interakcie im bola zaslaná vzorka kozmetických prípravkov zdarma.
Zdroj: mobilemarketer.com
Zalando prináša systém podpory kamenných predajní do Poľska, Španielska a Švédska
Zalando rozširuje svoj maloobchodný program o tri nové krajiny – Poľsko, Španielsko a Švédsko. Connected Retail je program, ktorý dáva kamenným obchodom príležitosť predávať svoje výrobky na platforme Zalando. Toto je zaujímavé riešenie, ktoré teraz môže pomôcť obchodom, ktoré z dôvodu pandémie nemôžu fungovať alebo musia fungovať v obmedzenom rozsahu, a v budúcnosti môže byť ďalšou z ponúk na trhu, medzi ktorými sa predajcovia budú môcť rozhodnúť pre rozvoj svojho podnikania.
Zdroj: zalando.com
Čínska milionárka a Livestreamerka Viya predstavuje budúcnosť online nakupovania
A napokon fascinujúci príbeh o čínskej žene Huang Wei, ktorá predáva prostredníctvom živého videa. A je schopná predávať všetko – od kozmetiky, jedla, cez nábytok, oblečenie, autá, alebo odpaľovanie rakiet. Začala pred 4 rokmi, keď Taobao spustila živý prenos, a teraz má vlastné štúdio, dokonca aj vlastný obchodný dom. V súčasnosti je táto forma predaja populárna takmer výlučne v Číne a značky nadväzujú vzťahy s predajcami, ako je Huang.
Čína podľa správy spoločnosti McKinsey Global Institute poháňala jednu tretinu globálneho rastu spotreby od roku 2010 do roku 2017 a táto úloha bude pokračovať, pretože hospodárstvo bude stimulovať pandemické oživenie. Očakáva sa, že v nasledujúcich 10 rokoch sa rast čínskej spotreby bude rovnať rastu v USA a západnej Európe.
Rozvinie sa táto forma predaja aj v iných častiach sveta? Možno. Už vieme, že Facebook plánuje takéto služby na svojich platformách
Zdroj: bloomberg.com