Ako každý mesiac, aj ten predchádzajúci priniesol veľa zaujímavých digitálnych riešení a noviniek. My sme pre Vás vybrali tie najpodstatnejšie či najzaujímavejšie.
Nové formy verifikácie
Denne využívame služby internet bankingu či nakupujeme cez internet. Ochrana dát a osobných údajov je pri nich mimoriadne dôležitá a spoločnosti využívajú rôzne formy verifikácie užívateľa. Viete si ale predstaviť, že namiesto zadávania hesla sa vaša totožnosť verifikuje prostredníctvom spôsobu, akým zvyknete držať telefón alebo pohybovať sa po stránke prehliadača? Biometria sa teda od odtlačkov prstov či skenovania hlasu dostala na úroveň sledovania a zaznamenávania správania či pohybov, ktoré sú špecifické pre každého človeka.
Práve takéto netradičné spôsoby už vo svete využíva niekoľko bánk či online predajcov. Ide o zaujímavé riešenie, ktoré sa časom môže rozšíriť, prípadne byť využité úplne iný spôsobom, ako bolo povodne myslené.
Zdroj: nytimes.com
Prekvapenie: nikto nenakupuje cez Alexu
Vyzerá to tak, že aj napriek obrovskému „hypu“ okolo hlasových služieb, ktorý v médiách už prebieha nejaký ten mesiac, Alexa od Amazonu sa stala len ďalším pekným widgetom, ktorý sa pekne vyníma na poličke či na stole, ale podobne ako Siri v iPhone vás prestane baviť po cca 2 dňoch. Stránka techchtunch.com vo svojom článku uvádza, že z 50-tich miliónov užívateľov tohto hlasového asistenta, len 100 000 ho opakovane používa na nakupovanie. Aj vy sa zamýšľate, či hlasoví asistenti prišli na trh príliš skoro? Nakupovanie je aj v dobe internetu najmä o vizuálnom zážitku a je otázne, či sa to v budúcnosti vôbec zmení.
Zdroj: techcrunch.com
Počet aplikácií od predajcov sa v mobiloch zdvojnásobil
Netvrdíme to my, ale štúdia uskutočnená finančnou spoločnosťou Synchrony. Do vášho mobilu síce nevidíme, ale možno aj vy si zo zvedavosti v nedeľu či stredu pozriete novú ponuku Lidlu či stiahnete kupón v mobilnej aplikácie Drogerie Markt. Podľa štúdie máte po novom v mobile v priemere 4 takéto aplikácie.
Kupóny či špeciálne zľavy sú štandardným marketingovým nástrojom, ktorý funguje v čase kríz i ekonomickej blaženosti. Mobilné aplikácie predajcov sa tak stávajú nielen cenným zdrojom informácií o ich zákazníkoch či ďalším miestom predaja, ale sú aj základným pilierom ich vernostných programov. Avšak iba malej časti z nich sa podarí prežiť na ploche užívateľov dlhší čas.
Zdroj: mobilemarketer.com
Dostáva sa mobilným peňaženkám toľko pozornosti, koľko si skutočne zaslúžia?
Slovo peňaženka môže v tomto prípade mylne navádzať k tomu, že ide len o novú platobnú formu. Môžu však prinášať omnoho viac: vernostné programy, personalizované správy či geolokačné notifikácie.
Zdroj: emarketer.com
GDPR sme ako tak prežili. Teraz je na rade regulácia influencer marketingu
K takémuto odvážnemu kroku sa odhodlal Britský obchodný úrad. Začali prieskumom, či influenceri zverejňujú zmluvy so zadávateľmi a či sú zákazníci oboznámení s faktom, že ich obľúbené hviezdy dostávajú za nenásilnú prezentáciu značky slušne zaplatené.
Keďže influencer marketing a výdavky do neho rastú obrovským tempom takmer v každom kúte sveta, je len otázkou času, kedy sa k takémuto činu odhodlajú aj ďalšie lokálne autority. Nám len ostáva veriť, že pôjde o zmysluplné pravidlá a štandardy, ktoré prispejú ku skvalitneniu toho, čo dnes radi nazývame absolute consumer experience.
Zdroj: thedrum.com
Ako sa zabúda na kauzy typu Cambridge Analytica alebo Facebook chrlí ďalšiu (podstatnú/nepodstatnú)* inováciu v roku 2018
*nehodiace sa prečiarknite 😊
Anglické slovo chat, po slovensky čet, primárne označuje konverzáciu – či už osobnú na káve alebo neosobne cez mobil či počítač. Facebook sa nás najnovšie snaží presvedčiť, že cez Messanger môžeme spolu nielen „vykecávať“, ale aj hrať sa vzájomne hry v prostredí rozšírenej reality. Dokonca až 6 naraz. Momentálne sú v ponuke len dve hry, Facebook navyše zatiaľ nepotvrdil ani nevyvrátil žiadne dohady o tom, ako a či bude priestor v budúcnosti monetizovaný pre komerčné účely.
Len pre pobavenie, jedna z hier sa volá Don’t smile a úlohou účastníkov je čo najdlhšie udržať kamennú tvár. Taká zábavka, čo sa pokojne môžeme hrať niekde na chate, v skupine priateľov či kolegov. Slovo chat má teda po zavedení tejto novinky konečne slovenský pôvod.
Zdroj: venturebeat.com
Hodiny na Instagrame či Facebooku? Mark vám to zráta!
Michael Jackson, ktorý by sa pred nedávnom dožil 60 rokov, v jednej svojej piesni spieval „Heal the world, make it better place“. Čosi z nej si zrejme zobrali k srdu ľudia vo Facebooku a na konci augusta predstavili svetu tzv. time trackers. Nie je to žiadna kvantová fyzika – obľúbené sociálne platformy Vám po novom spočítajú, koľko času na nich denne trávite. Dokonca si môžete nastaviť, že po istom čase sa vám na obrazovke zobrazí notifikácia s varovným oznamom, že ste sociálne aktívny už príliš dlho. Ešte sme to nevyskúšali, ale intuitívne cítime, že pri takejto notifikácii sa okrem možnosti accept objaví aj remind me later.
Zdroj: wired.com
Google využíva umelú inteligenciu (AI) s cieľom zlepšiť vaše reklamné odkazy
Nový nástroj s jednoduchým názvom Ad Strength je určený pre responzívne reklamné kampane vo vyhľadávaní. Vďaka umelej AI predpovedá a následne aj meria efektivitu reklamných odkazov. Tieto odkazy vyhodnocuje na základe nadpisov, loga a popisu. Marketéri tak v reálnom čase dostanú „reality check“, v podobe jednoduchej spätnej väzby typu „skúste urobiť nadpis viac unikátny“ apod. Tool je v okresanej podobe dostupný od začiatku Septembra.
Zdroj: alistdaily.com
Online zoznamka pre psíkov a psíčkarov
Roztomilé zvieratká sa na internete vždy tešia veľkej obľube. Adoptovať si zvieratko z útulku už ale také obľúbené nie je. Austrálska spoločnosť DDB vytvorila kampaň, ktorá s pomocou umelej inteligencie pomáha nájsť domácim miláčikom nový domov. V rámci kampane vyzýva ľudí, aby pri každom uploadnutí fotky so psom na Instagram doplnili aj hashtag #PetMe. AI následne rozozná plemeno psa a dokonca aj jeho základné charakteristiky. Tie si spojí so svojou databázou psov na adopciu a aj vďaka geolokácii ponúkne užívateľovi podobného psíka dostupného v najbližšom útulku. Milé. Tlieskame!
Zdroj: marketingmag.com.au, petme.org.au
L’Oréal prináša shoppable content do rozšírenej reality (AR)
Kozmetické spoločnosti vidia práve v rozšírenej realite nové príležitosti – a to nie len v rovine podpory vyskúšania produktu. Kozmetický gigant sa spojil s Facebookom a vďaka tejto spolupráci si užívatelia pomocou AR mohli vyskúšať kozmetické produkty „priamo na sebe“ a následne si ich pomocou jedného prekliku aj kúpiť priamo zo stránky L’Oréal. Testovacou značkou bol jeden z posledných prírastkov v skupine – mladá a svieža značka NYX, ktorá si buduje povedomie iba online kanálmi a DYI obsahom dodávaným (mikro)influencermi. V nasledujúcich mesiacoch by sa mali adaptácie služby dočkať aj ostatné značky.
Zdroj: marketingweek.com