Po krátkej pauze sa naša pravidelná séria rozhovorov so slovenskými influencermi a tvorcami obsahu vracia v roku 2023 vo veľkom štýle.
Prvého tohtoročného respondenta netreba zbytočne predstavovať. 🙂 Nie je ním nikto iný ako skvelý filmový, televízny a divadelný herec, influencer, aktuálne aj tak trochu tanečník a korporátny hlas nášho klienta O2, Ján Koleník. 🙂
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
1. Spomínate si ešte na prvú honorovanú spoluprácu na svojom Instagrame? Kedy to bolo a čo bolo predmetom spolupráce? 🙂
Fúha, to si nepamätám vôbec. Musel by som asi preskrolovať feed. 🙂 Neviem, či by som ju našiel. Nebolo ich veľa.
2. Podľa čoho si vyberáte spolupráce? Ktoré faktory zohrávajú rolu pri ich výbere a realizácii? A naopak, pre ktorý produkt / službu by ste spoluprácu neprijali?
Vyberám si podľa toho, či sa s tým viem stotožniť, keď si produkt alebo službu vyskúšam a môžem podať správu. Kto je zadávateľ, o čom a pre koho je produkt, či to viem a stíham spracovať, testujem samého seba, ako tvorcu obsahu a ako marketéra. Môže to byť kreatívne, ale musí byť zodpovedné. Nemám rád trendy, keď všetci podľahnú jednej veci.
3. Koho zo slovenských prípadne zahraničných influencerov a známych osobností radi sledujete a prečo?
Fero Joke vie reflektovať situáciu v krajine veľmi chytrým spôsobom. Smejete sa na tom a pri tom je to tragické. Vie zachytiť malomeštiacku mentalitu národa a neuraziť. Robí osvetu a hodnotovo apeluje na ľudí tak, že tým neobťažuje. Ani si nevšimnete, že na konci tohto skeča môže byť spolupráca. Je autentický a múdry. Tlieskam.
4. Na ktorú spoluprácu radi spomínate alebo bola pre Vás z akéhokoľvek dôvodu dôležitá / zaujímavá?
Spoločnosť O2, s ktorou spolupracujem už roky, ma výborné osvetové kampane, ktoré prebúdzajú naše povedomie a oslovujú hlavne mladých k poznaniu histórie, tolerancii, solidarite a zodpovednosti za naše správanie. Kampane boli o 17. novembri, bezpečnosti na cestách bez mobilov, pomoc Ukrajine a ďalšie. Tlieskam.
5. Kde hľadáte inšpiráciu pre svoj obsah na Instagrame?
Instagram robím tak, ako to v momente cítim. Nie je za tým žiadna stratégia. Je to sekundárna záležitosť popri mojej práci, ktorú propagujem asi najviac. A čoraz viac aj o podpore zmysluplných vecí. Sociálne siete sú silný nástroj, nemôžeme ich ignorovať, pretože dokážu manipulovať, pomýliť, najmä keď sú v rukách zlých ľudí alebo organizácií. Dúfam, že u mňa je to médium, ktoré môže v budúcnosti poslúžiť dobrej veci.
6. Máte ešte nejakú vysnívanú spoluprácu prípadne produkt, ktorý by ste radi odprezentovali na svojom Instagrame?
Nie. Prioritne to nerobím kvôli spoluprácam. Ale rád odprezentujem užitočný názor alebo výzvu, a budem protipólom proti hoaxom, dezinformáciám a agresivite na sieťach.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
7. A na záver, čo by ste odkázali novej, nastávajúcej generácii mladých slovenských influencerov? Aké rady do tvorby ich obsahu na sociálnych sieťach by ste im dali?
Aby žili reálny život, nie instagramový. Aby neboli otrokmi mobilov a sietí. A keď už, aby rozlišovali medzi klamstvom a pravdou na sieťach a pôsobili edukatívne a rozumne. Uvedomovali si zodpovednosť za pôsobenie na sieťach.
Bonusová otázka č. 1: Aktuálne pôsobíte na Instagrame. Čo vy a sociálne siete ako Snapchat, YouTube alebo TikTok? Neláka vás tvoriť obsah aj tam?
Nie. Neláka. Instagram je pre mňa pokus, a stačí mi. 🙂
Bonusová otázka č. 2: Kde sa vidíte na sociálnych sieťach o takých 5 alebo 10 rokov?
Snáď len pomaly sa od sietí odpojiť. A snáď, že sociálne siete budú regulované, bezpečné a každý profil pod občianskym preukazom, bez falošných identít, trolov a propagandy.
Autorom rozhovoru a rubriky je Ľuboš Oláh, Senior Digital Consultant v mediálnej agentúre Zenith a zároveň držiteľ certifikátu DIMAQ.