Klimatická kríza je najväčšou výzvou súčasnej generácie, ktorá vážne ovplyvní našu budúcnosť. Environmentálna téma postupom času naberá na čoraz väčšej vážnosti a v súčasnosti ešte viac záleží na tom, ako všetci spoločne prispejeme k lepšej budúcnosti.
Vedci dlhodobo apelujú na to, aby sme znižovali nákupy nepotrebných vecí a v prvom rade obnovovali a znovu používali. Bez toho, aby sme videli, ako náš nákup konkrétne ovplyvní životné prostredie, však majú takéto odporúčania len slabý efekt.

Minulý rok Tatra banka predstavila veľkú novinku, ktorú ako prvá banka na Slovensku spustila priamo v aplikácii. Nová služba v mobilnej aplikácii Tatra banka zobrazuje odhadovanú uhlíkovú stopu platby uskutočnenej debetnou kartou. Tatra banka pri ohodnotení transakcií uhlíkovou stopou CO2 spolupracuje s firmou ecolytiq GmbH a spoločnosťou Visa. Nadviazala tak na koncept #premodruplanetu, ktorý predstavuje komplexný prístup k téme spoločenskej zodpovednosti.

Ako to funguje?
https://www.tatrabanka.sk/premodruplanetu/uhlikova-stopa/

Pochopením uhlíkovej stopy môžeme všetci prispieť k zníženiu svojej spotreby na životné prostredie. Udržateľnosť je problémom aj reklamného priemyslu, avšak už dnes existujú rôzne online riešenia ako byť transparentný v oblasti uhlíkovej stopy našich reklám.

Preto sme sa v agentúre Zenith pri programmatickom nákupe reklamy v kampani Tatra banky Účet pre modrú planétu rozhodli od júna 2023 otestovať novinku DSP (demand-side platforms) platformy Adform optimalizáciu kampane na nižšiu uhlíkovú stopu.
Optimalizácia kampane na zelené riešenia v Adforme je možná vďaka jeho partnerstvu so Scope3. Scope3 poskytuje Adformu databázu, ktorá hodnotí vlastníkov médií a dodávateľské reťazce na základe uhlíkovej stopy. Scope3 sleduje u vlastníkov médií aj koľko reklamného priestoru ponúkajú na ich stránkach, aká je frekvencia obnovy reklamného priestoru, množstvo SSP (sell-side platforms), cez ktoré ponúkajú tento reklamný priestor. Napríklad, ak chce vlastník poskytnúť jedno zobrazenie reklamy, môže generovať stovky žiadostí adresovaným adtech spoločnostiam, čo vedie k tomu, že tisíce serverov spotrebúvajú elektrinu.

S novým nastavením kampane sme prestali nakupovať 10 % „najšpinavších“ domén, ktoré bývajú zodpovedné za cca 30 % všetkých emisií danej kampane, a tak sme využili možnosť zapracovať do komunikácie kľúčový prvok ESG stratégie – dekarbonizáciu reklamných operácií, implementovaním zelených médií s kvantifikovateľnými údajmi a výsledkami.

A že sme urobili pozitívne rozhodnutie pri vyvážení výkonu s emisiami uhlíka, a tak sme podporili aj klienta Tatra banku v jeho firemnej ESG stratégii, nám potvrdili aj výsledky kampane na základe Adform dát. Porovnávali sme kampaň pred a po nastavením optimalizácie na nižšiu uhlíkovú stopu za rovnaké obdobie z pohľadu dĺžky trvania kampane.

Aj napriek nárastu ceny za 1 000 zobrazení reklamy (CPT) o 38%, čo sme aj predpokladali, nám test priniesol o 65% vyššiu preklikovosť (CTR), nižšiu cenu za klik o 15% (CPC), viac návštev na kampaňovú landing page o 26% a hlavne o 257% viac sledovaných leadov.

V testovaní optimalizačnej novinky plánujeme pokračovať aj pri iných kampaniach v nastavení ako A/B testing.

Zdroje:

https://site.adform.com/company/press-releases/adform-first-global-dsp-to-integrate-with-scope3-to-reduce-carbon-emissions-in-programmatic/
https://site.adform.com/company/press-releases/adform-partners-with-ad-net-zero-to-strengthen-climate-commitment/
https://www.adweek.com/adweek-wire/adform-announces-strategic-partnership-with-scope3/
https://www.scope3.com
https://methodology.scope3.com/lifecycle
https://digiday.com/media-buying/buyers-are-asking-more-questions-about-the-sustainability-impact-of-their-ad-campaigns/

Podobné články

Klimatická kríza je najväčšou výzvou súčasnej generácie, ktorá vážne ovplyvní našu budúcnosť. Environmentálna téma postupom času naberá na čoraz väčšej vážnosti a v súčasnosti ešte viac záleží na tom, ako všetci spoločne prispejeme k lepšej budúcnosti.
Vedci dlhodobo apelujú na to, aby sme znižovali nákupy nepotrebných vecí a v prvom rade obnovovali a znovu používali. Bez toho, aby sme videli, ako náš nákup konkrétne ovplyvní životné prostredie, však majú takéto odporúčania len slabý efekt.

Minulý rok Tatra banka predstavila veľkú novinku, ktorú ako prvá banka na Slovensku spustila priamo v aplikácii. Nová služba v mobilnej aplikácii Tatra banka zobrazuje odhadovanú uhlíkovú stopu platby uskutočnenej debetnou kartou. Tatra banka pri ohodnotení transakcií uhlíkovou stopou CO2 spolupracuje s firmou ecolytiq GmbH a spoločnosťou Visa. Nadviazala tak na koncept #premodruplanetu, ktorý predstavuje komplexný prístup k téme spoločenskej zodpovednosti.

Ako to funguje?
https://www.tatrabanka.sk/premodruplanetu/uhlikova-stopa/

Pochopením uhlíkovej stopy môžeme všetci prispieť k zníženiu svojej spotreby na životné prostredie. Udržateľnosť je problémom aj reklamného priemyslu, avšak už dnes existujú rôzne online riešenia ako byť transparentný v oblasti uhlíkovej stopy našich reklám.

Preto sme sa v agentúre Zenith pri programmatickom nákupe reklamy v kampani Tatra banky Účet pre modrú planétu rozhodli od júna 2023 otestovať novinku DSP (demand-side platforms) platformy Adform optimalizáciu kampane na nižšiu uhlíkovú stopu.
Optimalizácia kampane na zelené riešenia v Adforme je možná vďaka jeho partnerstvu so Scope3. Scope3 poskytuje Adformu databázu, ktorá hodnotí vlastníkov médií a dodávateľské reťazce na základe uhlíkovej stopy. Scope3 sleduje u vlastníkov médií aj koľko reklamného priestoru ponúkajú na ich stránkach, aká je frekvencia obnovy reklamného priestoru, množstvo SSP (sell-side platforms), cez ktoré ponúkajú tento reklamný priestor. Napríklad, ak chce vlastník poskytnúť jedno zobrazenie reklamy, môže generovať stovky žiadostí adresovaným adtech spoločnostiam, čo vedie k tomu, že tisíce serverov spotrebúvajú elektrinu.

S novým nastavením kampane sme prestali nakupovať 10 % „najšpinavších“ domén, ktoré bývajú zodpovedné za cca 30 % všetkých emisií danej kampane, a tak sme využili možnosť zapracovať do komunikácie kľúčový prvok ESG stratégie – dekarbonizáciu reklamných operácií, implementovaním zelených médií s kvantifikovateľnými údajmi a výsledkami.

A že sme urobili pozitívne rozhodnutie pri vyvážení výkonu s emisiami uhlíka, a tak sme podporili aj klienta Tatra banku v jeho firemnej ESG stratégii, nám potvrdili aj výsledky kampane na základe Adform dát. Porovnávali sme kampaň pred a po nastavením optimalizácie na nižšiu uhlíkovú stopu za rovnaké obdobie z pohľadu dĺžky trvania kampane.

Aj napriek nárastu ceny za 1 000 zobrazení reklamy (CPT) o 38%, čo sme aj predpokladali, nám test priniesol o 65% vyššiu preklikovosť (CTR), nižšiu cenu za klik o 15% (CPC), viac návštev na kampaňovú landing page o 26% a hlavne o 257% viac sledovaných leadov.

V testovaní optimalizačnej novinky plánujeme pokračovať aj pri iných kampaniach v nastavení ako A/B testing.

Zdroje:

https://site.adform.com/company/press-releases/adform-first-global-dsp-to-integrate-with-scope3-to-reduce-carbon-emissions-in-programmatic/
https://site.adform.com/company/press-releases/adform-partners-with-ad-net-zero-to-strengthen-climate-commitment/
https://www.adweek.com/adweek-wire/adform-announces-strategic-partnership-with-scope3/
https://www.scope3.com
https://methodology.scope3.com/lifecycle
https://digiday.com/media-buying/buyers-are-asking-more-questions-about-the-sustainability-impact-of-their-ad-campaigns/

Podobné články

Vitajte na stránke Zenith Media

x