Challenge

Škrečkovia a veselé ponožky. Na jar 2020 sa im nedalo vyhnúť, dokonca i v čase, keď tu zúrila pandémia COVID-19. Značku Dedoles tak dnes pozná skoro každý Slovák. Tušili ste však, že pred samotnou kampaňou bola spontánna znalosť značky len niečo málo cez 20%?

Našou hlavnou úlohou to bolo zmeniť a začať pracovať na sne o veselých ponožkách do každej slovenskej domácnosti. A taktiež presvedčiť klienta, že komunikovať e-shop v televízii môže značke veľmi pomôcť.

Insight & Idea

Dedoles už bol pred samotnou kampaňou mimoriadne skúsený e-commerce klient, ktorý patril čo do výšky investícií do social / performance marketingu medzi topku v CEE regióne. S kampaňou v televízií však váhali, resp. po malej investícií do TV v roku 2019, bez výraznejšieho úspechu, na ňu zanevreli.

Aj vďaka unikátnym crossmediálnym dátam adMeter sme klientovi vyčíslili inkrementálny zásah televízie voči ich komunikácii na Facebook a Instagrame či poukázali na skúsenosti iných značiek s TV kampaňou, ktoré vďaka silnému nasadeniu budovali nielen vysoký zásah, ale aj frekvenciu zásahu a následne dôveru v značku.

V neposlednom rade sme upriamili pozornosť klienta na empirické skúsenosti, ako televízia pomáha zlepšovať ROI iných kanálov, v našom prípade najmä online.

Realizácia

Pri realizácii bolo našim hlavným KPI vysoký share of voice (SOV). A to nie len v ponímaní konkurencie – doteraz prakticky neexistujúcej komunikačnej kategórie ponožiek či fashion segmentu. I keď je Slovensko relatívne malý trh, v priemere každý mesiac v TV komunikuje cca 400 značiek.

Našim cieľom bolo nestratiť sa. Po 4 týždňoch intenzívnej kampane, kedy sme počítali už s relatívne vysokou znalosťou značky a komunikačného konceptu, sme do mediamixu zaradili aj rádio Expres. A to formou hravej súťaže o veselé ponožky. V tomto týždni značka zaznamenala svoje historicky najvyššie predaje.

ROI

200%

nárast visitov na stránku počas prvej vlny kampane

500%

medziročný nárast predaja na konci apríla v porovnaní s rokom 2019

66%

spontánna znalosť značky po druhej vlne TV kampane v júni 2020

+59%

zlepšenie CTR Google (6 týždňov pred kampaňou a 6 týždňov počas prvej vlny TV kampane)