Google

Cross-Media Reach Measurement Tool

Google predstavil Cross-Media Reach Measurement nástroj, ktorý sa nachádza priamo v rozhraní Google Ads.  

Nástroj má pomôcť inzerentom merať unikátny zásah a frekvenciu cieľovej skupiny naprieč video kampaňami v YouTube a televízii.  

Hlavné funkcie: 

  • Meria unikátnych používateľov, ktorí videli reklamy na rôznych zariadeniach, formátoch, stránkach, aplikáciách a sieťach. 
  • Porovnáva efektivitu kampaní YouTube s tradičnou televíziou. 

TV reporty: 

  • Iba digitálne video: K dispozícii vo všetkých krajinách, meria dosah a frekvenciu digitálneho videa. 
  • Digitálne video + TV: K dispozícii vo vybraných krajinách, meria dosah a frekvenciu digitálneho videa a televízie pomocou údajov od tretích strán. 

Kde ho nájdeme: 

  • V rozhraní Google Ads v ponuke Merania následne treba vybrať položku „Dosah v rôznych médiách“.

Viac na:

https://support.google.com/google-ads/answer/15099046?hl=en

Google Ads v auguste poslednýkrát so starým UI

Mesiac august je posledný mesiac, kedy vidíme Google Ads so starým rozhraním. Nové rozhranie, ktoré pripomína GA4, bude povinné pre každý účet od 30. augusta. Zdroj priamo od Google nám potvrdil že sa neplánuje možnosť zachovania starého rozhrania. 

Viac na:

https://support.google.com/google-ads/announcements/9048695?hl=en#:~:text=Starting%20on%20August%2030%2C%202024,support%20existing%20features%20and%20tools.

Aktualizácia atribučného modelu u GA4  

Google aktualizuje svoj atribučný model. Nová aktualizácia má údajne opraviť chybu, ktorá priradzovala viac konverzií v prospech organického vyhľadávania.  

Viac na: 

https://support.google.com/analytics/answer/9164320?hl=en#061024 

Návrat k tradičným stranám v Google vyhľadávaní 

Výsledky vyhľadávania sa vracajú ku klasickému zobrazeniu vo forme strán. Nekonečný scroll nezvýšil spokojnosť užívateľov a čiastočne viedol k poklesu zobrazení reklám. 

Zmena prebehne najprv na desktope a neskôr sa pridajú mobilné zariadenia. 

Viac na: 

https://searchengineland.com/google-dropping-continuous-scroll-in-search-results-443529 

Meta 

Možnosť prispôsobenia CTA tlačidla v Instagrame 

Meta prináša možnosť vylepšenia CTA tlačidla v Instagram stories. Okrem možnosti pridania percentuálnej zľavy vylepšenie umožňuje aj peňažnú zľavu. Hlavnými výhodami má byť až 20 prispôsobení, z ktorých bude Meta vedieť predikovať jedno s najväčšou pravdepodobnosťou konverzie. 

Dané prispôsobenie zatiaľ nie je dostupné pre všetky reklamné účty. 

Viac na: 

https://www.facebook.com/business/help/1026280915584948 

 Banerová reklama v Reels 

Meta prináša nový placement vo forme banneru v Reels formáte. Ten sa bude zobrazovať ako plávajúci banner alebo carousel nad Reels videom. Možnosť nastavenia bude možná v manual placements, zároveň ho bude poskytovať aj Advantage+ placements. 

Možnosť využitia banneru ešte nie je dostupná vo všetkých reklamných účtoch. 

Viac na: 

https://www.facebook.com/business/help/437348354643456?id=376980407544978 

Programmatic 

Zmeny názvov v DV360  

Google prináša do DV360 drobné kozmetické zmeny. Položka „Offline reports“ sa v priebehu júla premenuje na „Instant reporting“. Podobný osud čaká aj „YouTube & partners exchange“ ktoré sa premenujú na „Google & Network“. Zmeny môžeme očakávať v priebehu júla. 

Viac na: 

https://support.google.com/displayvideo/answer/15141154#cm360?trk=article-ssr-frontend-pulse_little-text-block

Adform Tag Management 

Adform spustil nove prostredie Tag Managementu, ktorý prináša mnoho vylepšení a nových funkcií.  

Tešiť sa môžme napríklad z:  

  • jednotného pohľadu na všetky Tagy v účte,  
  • pokročilé možnoti filtrácie, 
  • návrat použiteľného auto-taggingu 

a ďalších možností. 

Naše ďalšie články