Google

Plná kontrola nad nastavením placementu pri Demand Gen

Demand Gen prináša od marca 2025 novinku v podobe možnosti nastavenia placementu. Inzerent si tak bude môcť vybrať, ktorý placement/placementy chce využiť. K dispozícii sú možnosti YouTube, Discover, Gmail a Google Display Network.

Viac na:

https://support.google.com/google-ads/answer/15890515

 

Google prináša viac flexbility v responsive search ads

Vzhľadom na pokročilé implementácie AI a interných prieskumov užívateľskej skúsenosti Google prináša zmeny v podobe väčšej flexibility v responsive search ads. V praxi to napríklad znamená:.

  • AI Googlu teraz dynamicky zostavuje a zobrazuje nadpisy, popisy a prvky, aby sa zlepšil výkon.
  • V niektorých prípadoch môže Google vynechať určitý obsah, ako sú popisy, ak to vedie k lepšiemu engagementu užívateľa.
  • Nadpisy, ktoré neboli použité v RSA, sa teraz môžu zobraziť ako odkazy na podstránky, ak sa predpokladá, že zvýšia výkon.
  • Až dva nadpisy RSA sa môžu zobraziť v priestore predtým vyhradenom pre odkazy na podstránky, pričom odkazujú na cieľovú URL adresu.

Viac na:

https://support.google.com/google-ads/answer/15967262

 

Nové možnosti promo kódu v Google Ads

Google prináša v promo rozšíreniach možnosť vložiť Barcode (klasický čiarový kód) alebo QR kód. Ten sa vygeneruje automaticky na základe vloženia textu. Webové linky zatiaľ nepovoľuje.

Zdroj: Vlastné Google Ads Rozhranie

 

Google Business links pre search ads

Google prináša takzvané „business links“. Tie opisuje ako nový typ prvku, ktorý umožňuje zacieliť na  rôznorodé zámery používateľov v rámci jednej reklamy vo vyhľadávaní. Môže sa prispôsobiť rôznym zákazníckym cestám, aby pomohol zlepšiť zvažovanie reklamy, zapojenie a optimalizovať celkový výkon vašej reklamy.

Daná novinka bola pridaná len do niektorých účtov a jej aplikácia je automatická, treba si preto skontrolovať, či už sa v danom účte nenachádza.

Viac info:

https://support.google.com/google-ads/answer/15468208?hl=en

 

Sitelinks v YouTube reklame

Pri YouTube reklamách sa postupne začínajú zobrazovať pri mnohých inzerentoch sitelinks, tak ako ich poznáme zo search kampaní. Sitelinks sa môžu zobrazovať pri pMax a Demand Gen kampaniach. Sitelinks si systém vezme automaticky, ak sú nastavené na úrovni účtu alebo prioritne vezme tie nastavené na úrovni kampane.

Zdroj: Adriaan Dekker

 

Meta

Meta postupne začína spúšťať reklamy na platforme Threads

Meta postupne rozširuje svoje inventory platformou Threads. Zatiaľ uskutočnila počiatočný test v malom rozsahu s obmedzeným počtom inzerentov.

Tento krok  má umožniť inzerentom rozšíriť svoje existujúce reklamné kampane Meta s minimálnym dodatočným úsilím.

Reklamy sa zatiaľ zobrazujú medzi obsahom v domovskom kanáli.

O podpore pre Slovensko nemáme zatiaľ informácie.

Meta Announces Initial Test of Ads on Threads | Social Media Today

 

Viac info:

https://www.facebook.com/business/news/introducing-ads-in-threads

Naše ďalšie články