Asi si už mnohí stratégovia, marketéri alebo social media manažéri mysleli, že influencer marketing má svoj vrchol už úspešne za sebou. Opak je však pravdou. Jeho sila a relevancia v marketingových a mediálnych plánoch stále rastie, nielen na Slovensku ale prakticky na celom svete. Výdavky do natívnej reklamy a influencer marketingu zaznamenávajú enormný boom. Navyše, viaceré známe osobnosti (a to aj na našom malom Slovensku) majú svoj business model kompletne postavený práve na svojich príspevkoch a videách na platformách ako YouTube, Facebook alebo Instagram. A práve posledné dve menované sociálne média na rastúci trend v týchto dňoch aktívne reflektujú.
Začiatkom júna totiž Instagram predstavil veľmi zaujímavú novinku, a to nový reklamný formát „Branded Content Ad“. Je to inzercia, ktorá umožňuje inzerentom propagovať značkový, respektíve produktový príspevok influencera alebo známej osobnosti, a to vo formáte Stories alebo v News feede na Instagrame. A to vrátane toho, že samotná značka alebo produkt sú v reklamnom príspevku priamo označené. Tieto príspevky tu boli aj doteraz, avšak, nebolo ich možné finančne podporiť ako inzerciu respektíve propagovaný príspevok.
No nebude super pomocou tejto inzercie zobrazovať natívny obsah influencera cieľovej skupine našej značky alebo produktu? Robiť A/B testing a jednoducho využívať všetky možnosti, ktoré Instagram a Facebook v rámci platenej inzercie ponúkajú? Rozhodne veľká pecka pre geekov a nadšencov social media a influencer marketingu.

Ukážky Branded Content Ad:

 

 

 

 

 

 

Zdroj: Instagram for Business

Ako uvádza Instagram vo svojej tlačovej správe, táto inzercia bude dostupná behom niekoľkých týždňov v News feede na Instagrame a postupne o niekoľko mesiacov aj vo formáte Stories. Najrýchlejšie rastúca sociálna sieť na Slovensku za ostatné dva roky zatiaľ nešpecifikovala presný timing a ani zoznam krajín, kedy a kde bude táto novinka dostupná. U nás v Zenithe si myslíme, že to bude rollovať postupne, hekticky a asi pre všetky krajiny naraz. 🙂

Teraz už stačí mať oči na stopkách, priebežne kontrolovať svoj reklamný účet v Business Managerovi a podľa možností čo najrýchlejšie reflektovať a otestovať túto novinku s odvážnym klientom. Držíme palce pri prvých testovaniach a pevne veríme, že táto novinka opätovne posunie influencer marketing na novú kvalitatívnu úroveň.

Pre tých, ktorí bažia po komplexných informáciách, je tu tlačová správa v celom znení:
https://business.instagram.com/blog/branded-content-ads-on-instagram

Autor je držiteľom certifikátu DIMAQ.

Podobné články