Vedeli ste, že na nadpisy, ktoré obsahujú číselné zoznamy sa viac kliká? Nielen toto som sa naučila na intenzívnom kurze digitálneho marketingu DIMAQ.
V mediálnom sektore sa pohybujem už od roku 2016, moja skúsenosť však bola prerušená materskou dovolenkou a keďže digitálny marketing je stále rastúcim a dynamicky sa meniacim odvetvím, potrebujete si udržiavať stále aktuálne vedomosti. Pri mojom návrate do pracovného života som, našťastie, dostala príležitosť zúčastniť sa vzdelávacieho programu DIMAQ, o ktorého fungovanie sa starajú tí najpovolanejší z digitálneho združenia IAB Slovakia. Ja som neváhala potvrdiť svoju účasť ani minútu a teraz, po absolvovaní kurzu, môžem aj empiricky potvrdiť to, čo som si predtým len myslela.
Tak poďme na tie dôvody, pre ktoré ste vlastne klikli na článok.

1. Aktuálnosť

Ako som už spomínala, digitálny marketing je živý organizmus a aby ste svoju prácu dokázali robiť dobre, a získali konkurenčnú výhodu, potrebujete prístup k aktuálnym informáciám. Jasné, veď si prečítam nejaké články! Ale aké? Z akých zdrojov? O čom vlastne? Digitálny marketing má toľko rôznych kategórií, že by ste sa v tom stratili. Verte mi, skúšala som. Výsledkom bolo minimum nových informácií a kvantum otázok, chaos. Práve na kurze ma previedli všetkými dôležitými aktualitami profesionáli. A to ma vlastne vedie k druhému bodu.

2. Profesionáli z praxe

V celom programe vedú prednášky aj workshopy naozajstní odborníci vo svojej oblasti. Nie sú to iba lektori, ktorí sa dokázali zorientovať v kvante informácií, ktoré našli na internete. Sú to ľudia, ktorí v digitálnom marketingu pracujú denne a výsledky ich práce hovoria za nich. A máte úžasnú možnosť nechať týchto odborníkov hovoriť k vám, a čo viac, oni aj odpovedajú na otázky. Každý jeden odborník bol otvorený diskusii, a ako sa hovorí, žiadna otázka nie je hlúpa. Každý účastník mal priestor dozvedieť sa to, čo ho zaujíma alebo v čom si nie je istý.

3. Praktické príklady a workshopy

To, že prednášky viedli špecialisti na rôzne oblasti digitálneho marketingu, umožnilo precvičiť si vedomosti aj na praktických „príkladoch“ z praxe, či už z pohľadu plánovania kampane, ale konkrétneho nastavovania v tooloch, napr. Facebook Business Manager, Adform, alebo Gemius. Obohatením bol aj workshop UX, ktorý nás previedol procesom tvorby webstránky alebo aplikácie z pohľadu používateľského zážitku.

4. Nadväznosť jednotlivých tém a ich prepojenie

Ja osobne som bola veľmi príjemne prekvapená z toho ako všetky prednášané témy na seba nadväzovali a vyvolalo to vo mne predstavu do seba zapadajúcich ozubených koliesok, ale možno mám len veľkú predstavivosť 😊 Témy nasledovali jedna za druhou, vzájomne sa dopĺňali a potvrdzovali to, čo už ste počuli na prednáške predtým. To napomohlo nielen zapamätaniu si vedomostí, ale aj akémusi pocitu harmónie v tomto dynamickom odvetví. Svedčí to nielen o profesionalite a odbornosti prednášajúcich, ale aj o príprave organizátorov.

5. Networking

Tu sa možno niekto opýta ako to súvisí s témou? Z môjho pohľadu veľmi úzko. Nikto nie je ostrov, a v digitálnom marketingu to platí obzvlášť. Ani freelancer nemôže pracovať sám, potrebuje predsa klientov. A tiež môže profitovať zo skúseností ostatných. Kurz je jedinečnou príležitosťou spoznať a nadviazať kontakty s ľuďmi z rôznych oblastí digitálneho marketingu. A presne o tom boli dni nás účastníkov, o výmene skúseností a aj kontaktov, s potenciálom spolupráce, alebo dokonca vzniku kamarátstva.

6. Certifikácia

Po skončení kurzu je potrebné absolvovať skúšku, na základe ktorej získate certifikát o tom, že ste profesionál v digitálnom marketingu. Ja osobne ho beriem ako digimarketérske oprávnenie viesť kampane klientov, teda potvrdenie, že mám dosť vedomostí, aby som bola zodpovedná za mediálne kampane od stratégie až po analýzu výsledkov. Certifikát zužitkujete aj pri hľadaní nových príležitostí a pomôže zvýšiť konkurencieschopnosť na trhu práce. Logo Dimaq certifikovaného marketéra bezpochyby vylepší váš profil na LinkedIne.

7. Bonusový bod

Nemôžem zabudnúť ani na jeden z dôležitých prvkov tohto kurzu – občerstvenie! 5 dní je kvalitne postarané o váš pitný aj stravovací režim. Máte prísun neobmedzeného množstva kávy a čaju, ktoré vám dodajú energiu a motiváciu na celý deň. Je to skvelý spôsob ako si získať a udržať pozornosť účastníkov kurzu. Malá rada: na obed si nedávajte vyprážaný rezeň, pretože v poobednom bloku prednášok vám nepomôžu ani dve kávy. Niet začo.

DIMAQ kurz bol prínosom, ktorý ocení každý, kto pracuje v oblasti digitálneho marketingu. Pomôže vám vidieť ucelený komplexný obraz, big picture ak chcete, o naozaj širokom pojme digitálneho marketingu. Po absolvovaní je už len na nás, účastníkoch, aby sme dokázali všetky vedomosti použiť v reálnom pracovnom živote, možno ich dokonca podrobiť výzvam, aby sme ich ešte vylepšili.
Ďakujem organizátorom, prednášajúcim aj spoluúčastníkom. Odnášam si hodnotnú skúsenosť (áno, aj certifikát).

Podobné články