Aplikácia Waze je v našich končinách pomerne známa vec, mesačne ju aktívne využíva na Slovensku v priemere 367 000 užívateľov, celosvetovo od svojho vzniku nazbierala až 151 miliónov aktívnych užívateľov. (Waze interné dáta, 2022)

Waze vznikol v roku 2009 ako free crowdsourcing navigačná aplikácia, v roku 2013 ju odkúpil Google, ktorý aj napriek ich veľmi podobnému existujúcemu produktu – Google Maps, ponechal Waze ich autonómiu a obe aplikácie sa vyvíjali svojim vlastným smerom. V decembri minulého roku Google oznámil začlenenie Waze appky do ich divízie Geo, ktorá zahŕňa produkty Google Maps, Google Earth a Street View. Primárnym dôvodom tohto kroku bolo šetrenie ich interných zdrojov a z toho dôvodu prepúšťanie zamestnancov, k čomu ich viedol pokles profitu, ktorý zaznamenali v minulom roku. Waze by mal kvôli svojej vysokej obľúbenosti ostať aj naďalej ako samostatná aplikácia, zmeny po zlúčení sa pravdepodobne odrazia na technológii v pozadí, ktorá sa bude vyvíjať spoločne na všetkých produktoch.

Hneď prvou výraznejšou zmenou, novinkou týchto dní, ktorá je dôležitá hlavne pre reklamný svet, je zmena v ich reklamnom systéme Waze ads. Ten bol doteraz, rovnako ako celá aplikácia, úplne autonómny od Google. Cez Waze Ads, alebo pomocou ich accounta bolo možné naplánovať viacero formátov, piny, šípky, reklamu vo vyhľadávaní alebo bannerový takeover.

 

 

To sa čoskoro zmení, keďže Google oznámil začlenenie Waze ads do Google Ads. Súčasne bežiace kampane budú aktívne len do konca augusta, nové objednávky Waze už neprijíma a od septembra starý systém už k dispozícii vôbec nebude. Google aktuálne pracuje na začlenení, na novinky ohľadom zmien a detailov o novej reklame vo Waze si ale musíme ešte počkať. Ak ste boli pravidelnými inzerentami v Waze, Google zatiaľ odporúča využívať ich existujúcu alternatívu – Performance Max for store goals.

Zdroje: Waze, Reuters.com

Podobné články