Vedome či nie, každý z nás už dennodenne využíva umelú inteligenciu. Stačí si vyhľadať ľubovoľný pojem v Googli a umelá inteligencia sa postará o odpovede a najrelevantnejšie výsledky.
Google vo vyhľadávaní využíva aktuálne už štyri AI nástroje, ktoré postupne implementoval v priebehu rokov. Prvý pod názvom RankBrain implementoval v roku 2015. Pomáha Googlu pochopiť ako sú jednotlivé slová spojené do konceptov a aký majú kontext. V roku 2015 sa aktívne zapájal ešte len v 15% dopytoch, no v roku 2022 sa už aktívne používa vo všetkých jazykoch a krajinách.
Otázka, ktorú si ale pravdepodobne kladie každý čitateľ tohto článku je, ako môžem použiť AI vo svojich dennodenných aktivitách a zbaviť sa zbytočnej manuálnej práce. Momentálne sa najviac používajú kapacity AI vo vyhodnocovaní dát, optimalizácii kampaní, grafických a textových nástrojoch. V nasledujúcom článku si predstavíme niekoľko užitočných možností využitia AI spolu s konkrétnymi nástrojmi, ktoré sú momentálne k dispozícii na trhu.

 

1. Tvorba textov

S prepisovaním rôznych verzií textov a popisov sa stretáva mnoho marketérov. Platený nástroj Copy.ai je vhodný na prípravu ďalších verzií popisov a textov. Ten na základe zadaného textu dokáže vytvoriť rôzne verzie. Vieme mu dokonca zvoliť tón v ktorom by mali byť ďalšie verzie. Od „friendly“ až po „emphatic“.

Je vhodný na úpravu textu článkov, popisov alebo textov do postu. Nevytvára preštylizovaný text so synonymami, ale plne rozumie kontextu a významu a tvorí iné vety.

Momentálne ešte nedokáže úplne dokonale pracovať so slovenským jazykom, ako sme sa presvedčili, ale angličtinu má už dosť prepracovanú. Presvedčte sa sami.

Náš pôvodný text:

AI technologies skyrocketed in last 3 years. Many new tools merged in last year. Some of them are totally free so you can start to use them right now. Dont miss opportunity to tweak your business by advantage and save your time.“

Verzie v tóne „friendly“, ktoré nám AI vytvorilo.

„As AI has changed the way we live, the way we work, and the way companies operate, it’s not surprising that AI‐powered tools have come along to help businesses stay ahead of the curve.“

„These machine learning tools are FREE—so you can start using them right now. It’s an opportunity to tweak your business by advantage and save your time.“

„Did you know that AI technologies skyrocketed in last 3 years? With so many new tools merged in last year, you can now use them right away and save your time.“

 

2. Úprava obrázkov

Ak potrebujeme vložiť fotky napríklad kolegov do business prezentácie, avšak tie, ktoré máme k dispozícii, majú rôzne pozadia a nevyzerali by vedľa seba reprezentatívne, môžeme využiť šikovný bezplatný nástroj PFP maker.

Stačí nahrať fotku a nástroj nám už sám pripraví rôzne verzie. S fotkami sa vieme hrať,  zvoliť si presnú farbu pozadia alebo rôzne motívy pozadí. Rýchlo tak vieme vytvoriť reprezentatívne profilové fotky bez grafického editoru. Orezanie fotiek je na vysokej úrovni.

 

 

3. Spracovanie dát

Ďalším nápomocným nástrojom využívajúcim AI pri komplexnejšom spracovaní dát je Oribi.

Ten si vieme predstaviť ako Analytics na steroidoch. Nástroj sleduje všetky udalosti odohrávajúce sa na webe a automaticky prichádza s odporúčaniami na zlepšenie výkonnosti. Sleduje konverzné funely, zdroje návštev, identifikuje silné stránky a miesta na zlepšenia.

Na rozdiel od Analyticsu stačí implementovať jeden kód na web a automaticky sleduje všetky kliknutia, zobrazenia a udalosti. To prináša aj možnosť spätného vytvorenia udalostí na základe už zozbieraných dát. Je možné testovať aj hypotézy, napríklad či existuje korelácia medzi užívateľmi, ktorí navštívia blog a užívateľmi, ktorí vykonali nákup. Tak vieme lepšie vyhodnotiť, či nám blogová aktivita prináša aj predaje.

Ďalšou výhodou, ktorú Oribi ponúka je individuálne sledovanie. Takže je možné si pozrieť konkrétne správanie jedného užívateľa.

Nástroj je platený a je možné ho používať súčasne s Analyticsom. Zobrazenie štatistík a funnelov je naozaj prehľadné a vie sa v ňom zorientovať aj začiatočník. Nevýhodou je jeho vyššia cena. Preto je vhodnejší pre väčšie spoločnosti.

 

4. Chatbot

Využívanie chatbotov je dnes bežná prax pri interakcii so zákazníkmi. Bežný chatovací nástroj si vieme jednoducho nastaviť. Ak chceme ale komplexnejší nástroj, pri ktorom nebudú mať užívatelia pocit, že si píšu s robotom ale reálnou osobou a bude chápať aj horšiu gramatiku a štylistiku, je potrebné použiť AI.

Jedným z takých nástrojov je Chatfuel. Určený je pre Facebook/Instagram a web. Využívajú ho spoločnosti ako Lego, Netflix alebo Adidas. Spoplatnenie je na základe počtu konverzácií. Nástroj ponúka dopredu vytvorené šablóny pre rôzne odvetvia podnikania napr. poistenie, reštaurácie, hotely alebo eshopy. Tie je potom ešte možné prispôsobovať a teda nie je potrebné vytvárať chatbota úplne od základov.

AI sa tu využíva najmä pri rozpoznávaní správ od používateľov. Nástroj okrem kľúčových slov dokáže rozpoznať aj podobné slová, ako sú zvolené kľúčové, a tak chatbot vie odpovedať na viacero foriem dopytov.

 

5. Generovanie fotiek

AI generátor obrázkov už ponúka niekoľko firiem. Ako príklad sme zvolili aktuálne jeden z najnovších nástrojov – AISEO Art. Ten ponúka vytvorenie viacerých kategórii od portrétu, fotky, až po foto z fiktívnej počítačovej hry. Po zadaní kľúčových slov si tak vieme jednoducho vizualizovať myšlienky napríklad po brainstormingu alebo vytvoriť si predbežné kreatívy. Samozrejme nástroj má ešte zopár múch. Tváre ľudí na fotkách niekedy vyzerajú naozaj čudne a môžu pôsobiť rušivo, preto je vhodnejší skôr na fotky s ľuďmi vo vzdialenosti a najmä na fotky objektov.

Po zadaní kľúčových slov „park, people, sunny“ sme dostali aj takúto fotku. Nástroj je spoplatnený a ponúka viacero rozmerov obrázkov.

 

+ Bonus: Generovanie videí

Okrem populárnych deepfakov vie AI generovať s dostatkom podkladov aj pomerne uveriteľné videá s počítačom vytvoreným človekom. Synthesia je jeden z nástrojov, ktorý dokáže vygenerovať video s kvalitným voiceoverom. Na výber ponúka aktuálne cez 60 jazykov a 70 avatarov, teda počítačovo vytvorených hercov, ktorí nahovoria akýkoľvek podklad.

Ako ideálne využitie nástroja  sa ponúkajú inštruktážne videá, keďže video editor ponúka možnosť vloženia ďalšieho videa a avatar ho teda nahovorí. Synthesia ponúka aj možnosť dať avatarovi viac entuziazmu a použiť ho aj pre obchodné videá. Zároveň sa dajú vo videu upraviť jednotlivé elementy tak, aby sedelo s firemnou identitou. Nevýhodou pre lokálne použitie je neprekvapujúca absencia slovenčiny. Vyskúšali sme demo a výsledok bol naozaj zaujímavý.

Takto vyzerá video s avatarom.

Podobné články