Na sklonku roka starého, či na začiatku toho nového, sa zvykneme obzrieť a sumarizovať, čo sa nám za predošlých 12 mesiacov podarilo a čo nie. V našom krátkom návrate do roku 2018 sa však pozrieme na to, ktoré digitálne predikcie sa naozaj stali skutočnosťou a ktoré nie. Je to nepochybne zaujímavé čítanie, ktoré potvrdzuje, že predikcie sú vlastne naozaj iba odhady a platí pri nich – kto nič nevie, nemôže sa pomýliť. A ako v žiadnom našom newslettri, ani v tomto sa nevyhneme správe o gigantovi menom Facebook.
Záverom tohto krátkeho úvodu nám dovoľte zaželať Vám parádny rok 2019 – nech sa stane skutočnosťou všetko, čo si v ňom zaumienite 😊
Váš Zenith team
Digitálny rok 2018 – predikcie vs. realita
Samuel Scott, ktorý prispieva pre portál The Drum, dal dokopy rôzne reporty a forecasty z rôznych zdrojov (mimo iné Deloitte, Forrester či Salesforce) a porovnal ich s dátami za rok 2018, ktoré už mal k dispozícii. Pobavili nás jeho verdikty ako „far off“, „bit late“ alebo „seriously?“.
Zdroj: thedrum.com
BuzzWords – o čom sa veľa hovorilo v roku 2018, ale v roku 2019 to už marketéri počuť nechcú?
Už aj v slovenčine sa čoraz častejšie stretávame so slovíčkom „hype“ (asi preto, že jeho doslovný preklad humbuk znie v našich ušiach trošku komicky). A čo sa najviac vyhajpovalo v roku 2018 v digitále? Hlas a hlasové služby, blockchain, influencer marketing na báze umelej inteligencie… Bolo toho veľa a tak The Drum oslovil niekoľkých marketérov (mimo iných aj nášho skvelého Tom Goodwina, ktorý stojí na čele inovácií v Zenithe a jeho myšlienky sú dostupné aj na jeho LinkedIn profile) a spýtal sa ich, čo by už v roku 2019 skutočne nechceli počuť a vidieť. Súhlasíme s veľkou väčšinou 😊
Zdroj: thedrum.com
Facebook zrejme prežije všetky svoje škandály. Bez ujmy.
Facebook a jeho problémy boli v roku 2018 skutočne hot topic. Začali ešte v roku 2017 a prakticky dennodenne sme sa stretávali s novými odhaleniami. Mnohí opinion lídri sa hrdili tým, ako si rušia svoje Facebook účty, na strane top marketérov je ale situácia iná. Pýtate sa prečo? Odpoveď je jednoduchá a my sa s ňou stotožňujeme – totižto aj napriek interným problémom čí problémom s ochranou citlivých údajov, Facebook naďalej dodáva pozitívne ROI. Viac k téme sa dozviete z článku, ktorý sa okrem iného odvoláva aj na konkrétne zdroje z marketingového prostredia. Helen Lin, ktorá vedie globálny digitálny Publicis team, si pre našich klientov a pre správne fungovanie trhu zo všetkého najviac želá práve zdravé fungovanie (obdobných) nadnárodných platforiem.
Zdroj: digiday.com