Sociálne siete v dnešnej dobe už všetci dobre poznáme a stali sa každodennou súčasťou života takmer každého z nás. Priemerný Slovák strávi denne na sociálnych sieťach 76 minút. [1]

Na sociálnych sieťach zdieľame svoje životy, spájajú nás, ale veľa sa o nich dnes hovorí aj v spojitosti s polarizáciou spoločnosti, šírení nenávisti alebo dezinformácií. Ako nič v živote, ani sociálne siete nie sú “čiernobiele” a nevieme definitívne povedať, či sú pre spoločnosť dobré alebo zlé. Čo ale s istotou vieme je, že sociálne siete hýbu svetom, venujeme im veľkú časť našej pozornosti a sú to silné nástroje pre tých, ktorí s nimi vedia pracovať.

Rok čo rok prichádzajú na trh nové sociálne siete, ktoré ponúkajú niečo zaujímavé a iné. V roku 2020 vyzeralo, že všetci budeme chodiť na Clubhouse, ale ošiaľ pomaly vyprchal a táto appka nenaplnila svoj potenciál. Veľa toho dnes počujeme o TikToku, ktorý sa stal najsťahovanejšou aplikáciou za rok 2021 a neustále rastie. Mnohí tvrdia, že veľkosťou jedného dňa prekročí Instagram a možno sa stane aj najväčšou sociálnou sieťou sveta. Tento rast podporuje najmä mladšie publikum z generácie Z.

S príchodom viacerých a rozdielnych sociálnych sietí sa pozornosť užívateľov rozdeľuje a užívatelia sa viac segmentujú. Áno, stále vieme zasiahnuť najviac ľudí na Facebooku, ale svoje miesto v marketingových stratégiách majú aj menšie sociálne siete.

Trendov a noviniek je okolo nás veľmi veľa, často sa pozeráme na to čo je vo svete nové, a čo príde budúci rok. Práve preto by vás mohlo prekvapiť, že dnes píšem o Twitteri, ktorý je na trhu už 16 rokov.

Príspevky na Twitteri majú obmedzenú dĺžku na 280 znakov a celkovo je prehľadný a jednoduchý na používanie, aj preto je vo svete a najmä v USA taký populárny. Využíva sa najmä na sledovanie najnovších správ a aktuálnych udalostí. [2]

Na Slovensku sa z Twitteru nestal taký hit, akým sú konkurenti od spoločnosti Meta alebo už spomínaný TikTok. Reklamou na Twitteri môžeme podľa Ads Manager za mesiac zasiahnuť 220 až 240 tisíc užívateľov. [3] S týmto počtom mesačných aktívnych používateľov by Twitter na pomyselnom rebríčku medzi sociálnymi sieťami bol v TOP 10, ale ďaleko od najväčších hráčov.

V júni sme na Slovensku ako prví v spolupráci s HTTPOOL vyskúšali formát Twitter Timeline takeover + Trend takeover.(Pozn. autora: Nejde o takeover Twittru Elonom Muskom 😊, to by bola téma na iný článok)

Sú to synergické formáty inzercie, ktoré sú ideálne pre značky ktoré prichádzajú na trh s produktovým launchom a chcú o ňom informovať širokú verejnosť v celej krajine počas jedného dňa.

Formát Timeline takeover prináša značkám možnosť zobraziť sa ako prvá platená impresia pre užívateľov Twittru. Formát Trend takeover dostane reklamu značky do sekcie ”Trendy pre vás“, kde sa zobrazí medzi aktuálnymi trendami.

Tieto formáty sa nám ideálne hodili do kampane pre klienta Disney+, ktorý 14. júna spúšťal streamovaciu platformu na Slovensku.

V kampani s cieľom rozšíriť posolstvo k čo najviac ľudom v deň launchu sme využili takeover formáty na Twitteri a dosiahli sme veľmi pekný výsledok.

Príspevok uživatelia likeovali, prezdieľavali a komentovali s pozitívnymi ohlasmi. Tomu nasvedčuje aj engagement rate, ktorý bol o 51% vyšší ako benchmark ktorý dosiahli iné značky na zahraničných trhoch. Príspevok s videom ktorý bol nasadený na Timeline takeover dosiahol o 19% vyššiu mieru prekliku na stránku než bol kampaňový priemer.
Takeovery na Twitteri rozprúdili konverzáciu a boli skvelým doplnkom k neprehliadnuteľnej kampani Disney+.

Ďakujeme touto cestou Disney+ za výbornú kampaň a HTTPOOL, za spoluprácu pri vytváraní a nastavovaní takeoverov. Radi aj nabudúce otestujeme nové možnosti a vyskúšame nové formáty.

 

Zdroje:
[1] AdMeter, Median Slovensko (01-06/2022), ATS rel. Denné, CS: All
[2]
  https://www.americanpressinstitute.org/publications/reports/survey-research/how-people-use-twitter-in-general/
[3] https://ads.twitter.com/

Obrázky: twitter.com

Podobné články