Čo je vlastne Reddit?
Reddit je sociálna sieť ktorá vo svojej podstate funguje ako fórum, kde môžu užívatelia pridávať obsah, pýtať sa otázky alebo viesť diskusie a reagovať na posty ostatných.
Na Reddite môžeme nájsť širokú škálu komunít, ktoré sa nazývajú “subreddity”. Každý subreddit sa zameriava na nejakú konkrétnu tému. Najznámejšími sú napríklad: r/AskReddit, kde sa redditori pýtajú rôzne otázky, r/funny, kde sú vtipné obrázky a videá, ale aj známy r/Wallstreetbets, o ktorom ste možno počuli v spojitosti s finančnými trhmi a akciami spoločnosti Gamestop.
Reddit má aj vlastné lajky. Volajú sa upvote/downvote a posúvajú príspevky nahor alebo nadol vo feede. Podľa týchto sa dá filtrovať a v komunitách sa následne zobrazujú najlepšie príspevky.
Reddit funguje anonymne, čo môže užívateľom dodávať väčšiu slobodu prejavu a pomáha tým k tomu aby boli redditori úprimnejší. Toto nemusí byť vždy najlepšia vec, ale komunity majú svojich moderátorov a často sú rôzne typy nenávistných alebo inak nevhodných príspevkov vymazávané.
Anonymita je jedným z hlavných benefitov Redditu. V dnešnej dobe, keď na Twitteri musíte priplácať za overenú totožnosť cez modrý odznak, je Reddit uvoľnenejším priestorom.
Aký zásah má Reddit vo svete a u nás?
Reddit je jednou z menších sociálnych sietí ktoré na Slovensku fungujú, no celosvetovo patrí medzi tie najväčšie. Obľúbený je hlavne v Spojených štátoch amerických, Kanade a Austrálii. Nie je to žiadna novinka, na trhu je už od roku 2005, no každým rokom pomaly rastie a jeho rast sa očakáva aj do budúcna.
Podľa oficiálnych dát od Redditu ho celosvetovo navštívi viac ako 57 miliónov užívateľov každý deň. Na Slovensku ale zásah nie je až taký veľký. Rozhranie Reddit Ads pri nastavení mesačnej kampane na všetkých placementoch odhaduje maximálny možný zásah kampane cez 600 tisíc užívateľov.
Podľa nezávislého crossmediálneho merania adMeter sa na Reddit (web) pozrelo v marci 218 tisíc užívateľov, pričom Reddit má aj obľúbenú aplikáciu, čo môže nasvedčovať tomu, že celkový reálny zásah je niekde medzi 218 až 600 tisíc užívateľov ktorých reportuje sám Reddit.
Realita zásahu v kampani však podľa našej skúsenosti nie je taká ružová. Reddit Ads nereportuje unikátny zásah, ktorý kampane dosiahnu. Reddit však ponúka možnosť treťostranného merania cez Google Campaign Manager. Pri meraní sa síce výsledky nezhodujú jedna k jednej, no pri relatívne silnej mesačnej kampani sa nám podarilo zasiahnuť iba cez 102 tisíc užívateľov, pričom aj napriek nastaveniu na reach bola priemerná frekvencia vysoká.
Ako funguje reklamný system Redditu?
Reddit ponúka rôzne reklamné formáty, ktoré nazýva promoted posts (podporené príspevky). Ponuka formátov siaha od textových reklám cez bannery až po videá a carousely.
Reklamný systém Reddit Ads je veľmi podobný Facebook Business Manageru a podobné je aj nastavenie kampane. Začína sa s vyberaním optimalizácie, kde Reddit ponúka 5 základných možností.
Nasleduje nastavenie publika, kde má Reddit do podrobna vypracované jednotlivé záujmy, no hlavnou výhodou je možnosť zacieliť jednotlivé komunity (subreddity). Pri týchto je cielenie veľmi špecifické a na slovenské pomery možno až príliš úzke, ale pre cielenie na špecifické publikum to môže byť veľkou výhodou.
Po týchto nastaveniach už chýba iba rozpočet, timing a kreatíva a kampaň sa môže spustiť.
Ako dopadol náš test kampane?
Kampane na Reddite sme si v spolupráci s HTTPOOL vyskúšali aj my. Spustenú sme mali kampaň s optimalizáciou na brand awareness a aj kampaň s cieľom video views.
Výsledky si porovnáme s najväčším konkurentom spomedzi sociálnych sietí, a to s Metou, teda Facebookom a Instagramom.
Pri kampani s videom bol Reddit veľmi nádejný. Pri porovnaní rovnakej stopáže videoreklamy dosiahol Reddit o 3% nižšiu CPM ako Meta.
Avšak pri porovnaní ceny za 2 sekundové pozretie videa sa začali výsledky rozchádzať a cena za túto metriku sa už posúvala v prospech Facebooku, pričom Reddit priniesol o 15% drahšie video views než Meta.
Bannerová kampaň s optimalizáciou na brand awareness bola z pohľadu na CPM na Mete o takmer 20% lacnejšia ako na Reddite. Napriek tomu Reddit dosiahol vyššie CTR, čo spôsobilo, že cena za kliknutie bola na Reddite výhodnejšia o 21%. Pri primárnom cieli brand awareness, sú ale lacnejšie kliknutia iba bonusom za drahšie zobrazenia.
Môže to naznačovať aj to, že Reddit zatiaľ nedokáže tak presne optimalizovať na jednotlivé metriky a prináša podobné výsledky naprieč rôznymi optimalizáciami, pričom Meta prinesie presne to, na čo je optimalizácia nastavená.
Záver, alebo TL;DR (Too long; didn’t read) 😊
Reklama na Reddite je na Slovensku ešte relatívnou novinkou. Inzerentov so slovenskými reklamami nie je veľa a ak hľadáte nové miesto, kam umiestniť svoje reklamné posolstvo, Reddit môže byť zaujímavým doplnkom kampane. Hlavne ak je cieľom zasiahnuť užšiu cieľovku, ktorá by sa mohla na tejto sociálnej sieti nachádzať a nebude vadiť ani vyššia frekvencia zobrazovania.
Ak je primárnym cieľom lacný zásah a lacné impresie, Reddit nepatrí medzi najvýhodnejšie platformy a ak beriem do úvahy aj nízky zásah oproti konkurentom, tak máme k dispozícií iné platformy, s ktorými vieme dosiahnuť lepšie jednotkové ceny a vyšší zásah cieľovej skupiny.
Zdroje:
AdMeter, Median Slovensko (03/2023),Reach, CS: All
https://www.insiderintelligence.com/
https://www.redditforbusiness.com/