Zdravíme Vás na sklonku leta!
Dnes začneme spomienkami na pieseň, ktorú všetci, minimálne tí 30+, dobre poznáte. Runaway train od Soul Asylum bol megahit a na začiatku 90-tych rokov sa mu jednoducho nedalo vyhnúť. Song je späť – v novej cover-verzii. Hovoríte si – ako toto súvisí so svetom digitálu? Tak, ako tomu bolo aj v pôvodnej piesni, aj tá prerobená prostredníctvom klipu pomáha hľadať nezvestné deti. Ako inak – s pomocou geolokácie.
Portál a16z priniesol aj zaujímavý článok o spojení videa a predaja. Ako sa to javí v Číne, model predaja budúcnosti je možno na video sieťach typu TikTok.
A neobídeme ani umelú inteligenciu – aké sú jej možnosti využitia napr. pri hlasových asistentoch a ako sa dá využiť napr. pri písaní textov pre performance kampane.

Pomoc pri hľadaní nezvestných detí vďaka geolokácii

Pieseň Runaway train bola vydaná pred 26 rokmi a veľmi rýchlo sa stala megahitom. Kapela Soul Asylum takýto úspech už so žiadnou inou piesňou nezopakovala. Videoklip k piesni obsahoval mená a fotografie 36 nezvestných mladistvých. Vďaka obrovskej popularite pesničky a veľkým rotáciám na MTV sa podarilo nájsť až 21 z nich.
Pieseň mala od vtedy niekoľko cover-verzií, ale až tá posledná sa vrátila k pôvodnému posolstvu. V rámci klipu, kde vystupuje trojica mladých spevákov (Jamie N Commons, Skylar Grey a Gallant), bola použitá moderná geolokačná technológia. Video totiž slúži ako sofistikovaný vyhľadávač. Obsah videa sa automaticky loaduje podľa miesta, kde sa práve (v USA) nachádzate a dynamicky dopĺňa profily nezvestných detí z databázy NCMEC (Národné centrum pre nezvestné a zneužívané deti). A teda obyvatelia z New York vidia zmiznuté osoby z ich blízkeho okolia, čo zvyšuje šance na ich nájdenie, pretože väčšina týchto detí zostane v meste, kde boli aj naposledy videní. Zatiaľ bolo vďaka kampani nájdené jedno 16-ročné dieťa z Minnesoty. Tlieskame! A veríme, že výsledky budú časom ešte lepšie.

Pozrieť

Zdroj: runawaytrain25.com

Facebook predáva. Tentokrát predplatné na streamovacie video služby.

Test zatiaľ prebieha iba v USA, s cieľom predávať Facebook používateľom predplatné na populárne streamovacie služby ako Tastemade alebo CollegeHumor. Väčšie a populárnejšie značky ako HBO by zrejme žiadali zábezpeky vo forme garantovaných platieb, čo je pre Facebook v čase, keď musia americkej vláde zaplatiť pokutu vo výške 5 miliárd USD, veľmi riskantný krok. Zároveň platí, že v čase, keď kanály ako Netflix, Amazon či Apple investujú obrovské sumy do tvorby vlastného programu, Facebook od tejto stratégie upúšťa a sústreďuje sa práve na predaj predplatného za iné video služby. Cena mesačného predplatného v rámci testu bude rovnaká, ako keby si ju užívateľ zakúpil od prevádzkovateľa (cca 2-4 doláre mesačne). Zakúpením predplatného cez Facebook im ale bude umožnené zapojiť sa do diskusných fór na sociálnej sieti, kde sa s inými platiacimi divákmi môžu baviť o jednotlivých programoch. Budú sa môcť dokonca zúčastniť Watch party, kde program naraz sleduje viacero užívateľov a v reálnom čase medzi sebou četujú 😊.

Čítať celý článok

Zdroj: variety.com

Ako sa zrejme z video aplikácií stanú e-commerce appky. Alebo opačne?

Prednedávnom sme v rámci noviniek informovali, že online video vo svete rastie rýchlosťou 18% ročne. Aj na Slovensku vidíme, ako sa tomuto formátu mimoriadne darí. Užívatelia vyrábajú gigabajty video obsahu na klasických sociálnych sieťach, YouTube či TikToku. Video skracuje cestu medzi objavením produktu a jeho nákupom. Toto objavovanie je vďaka videu viac zábavné a informatívne.
Aplikácie, ktoré aj my bežne poznáme, sú zatiaľ len v začiatkoch svojej video commerce. Číňania sú v tomto ale opäť trochu vpred. Na príklade aplikácie Douyin (mimochodom, vlastní ju spoločnosť Bytedance, ktorá je aj majiteľom TikTok) môžete vidieť, ako spojenie videa a predaja prináša skutočný zázrak pre značky a užívateľov. Analýza, ktorá je dostupná na linku, je skutočne obsiahla a plná ukážok priamo z appky. Oplatí sa prečítať!

Čítať celý článok

Zdroj: a16z.com

Poznáte ten najlepší „smart speaker“? Tu je nezávislý test.

Na základe 2019 Digital Assistant IQ Test od Loup Ventures je zrejmé, že v oblasti hlasových asistentov je stále čo zlepšovať a progres sa reálne aj deje. Najlepšie skóre čo do korektnosti odpovedí na otázky užívateľov – až v 92,9% prípadov – získal Google asistent. Siri i Alexa mierne zaostávali, ale aj im sa podarilo vylepšiť skóre oproti predošlému roku. Je ale otázne, ako by si všetky tieto prístroje poradili s otázkami kladenými v slovenčine…

Čítať celý článok

Zdroj: venturebeat.com

Bude marketingové aktivity amerického finančného gigantu riadiť AI?

Vyzerá to tak, že áno. JPMorgan Chase & Co., jedna z najväčších bankových inštitúcií v Spojených štátoch, uzatvorila dohodu o 5-ročnej spolupráci so spoločnosťou Persado. Tá disponuje umelou inteligenciou, ktorá generuje texty pre digitálne kampane. Podľa marketingovej riaditeľky JPMorgan Kristin Lemkau, technológia sľubuje naozaj vynikajúce výsledky: „Táto technológia napísala nadpis a telo reklamy tak, ako by to marketér, aj napriek obrovským skúsenostiam, avšak okliešteným o vlastný úsudok, nikdy nenapísal. A skutočne to fungovalo!“ V článku sa dočítate aj to, že táto aktivita je len jednou z mnohých, ktorými sa banka snaží automatizovať a zlepšovať svoje úkony.

Čítať celý článok

Zdroj: qz.com

Naše ďalšie články