Sociálne siete sa stávajú súčasťou nášho života a všetkých jeho aspektov stále viac a viac. Rozširuje sa ich počet a taktiež možnosti, ktoré majú ich používatelia k dispozícii. Od písania statusov a pridávania fotiek, s ktorými prišiel Facebook v roku 2006, sme sa skokom dostali cez videá, stories a iné inovácie až do bodu, kedy je možné cez sociálne siete nakupovať produkty.

Táto, zatiaľ malá súčasť ecommerce, však dlhodobo rastie v objeme predajov každoročne o viac ako 30%. Práve preto je najvhodnejší čas začať myslieť dopredu a využiť možnosti sociálnych sietí naplno a byť tak v budúcnosti o krok pred konkurenciou.

 

Zdroj: Emarketer – Social commerce forecast 2022

 

Social vs. Google

Nakupovanie cez sociálne siete, alebo inak „Social Shopping”, je aktuálne jednou z najvýraznejšie rastúcich častí ecommerce, ktorú čaká podľa všetkého len ďalší rast.

Z veľkej časti zato môže veľký úspech TikToku, ktorý už v zahraničí spustil v druhej polovici tohto roka viacero reklamných formátov umožňujúcich nákup priamo v aplikácii.

Rastúcu dôležitosť sociálnych sietí hlavne u ľudí narodených po roku 1997 dokazujú viaceré štúdie. Jednou z nich je aj prieskum od Google z roku 2021, o ktorom píše Techcrunch. Z prieskumu vyplýva, že skoro 40% mladých už nevyužíva na vyhľadávanie produktov Search, ale sociálne siete TikTok či Instagram, čo predstavuje zásadnú zmenu používateľského správania.

 

TikTokom k svetlým zajtrajškom

 U nás, na rozdiel napríklad od USA, alebo Číny, je TikTok stále novou sociálnou sieťou a aj preto jej používatelia reagujú na obsah odlišne ako na Facebooku či Instagrame a trávia v aplikácii viacej času. Vzhľadom na stále sa zvyšujúcu popularitu krátkych videí kontinuálny nárast TikToku nikoho neprekvapuje a aj predikcie do ďalších rokov predpokladajú ďalší nárast tejto sociálnej siete.

 

Priemerné hodnoty TikTok vs FB/IG:

  • priemerná miera zapojenia publika na TikToku je až na úrovni 5,96% pričom pre porovnanie Instagram je na hodnote 0,83% a FB len 0,13%.
  • TikTok rovnako vedie v čase strávenom v aplikácii a to s časom 38 minút, FB & IG sú na úrovni 30minút denne.

 

Zdroj: Socialinsider – Social Media Benchmarks

 

Vysoká miera zapojenia publika znamená, že používatelia TT sú otvorenejší smerom k reakciám na obsah a tým pádom si aj jednoduchšie budujú vzťah ku značke komunikujúcej vhodným typom príspevkov. Vďaka výrazne vyššej miere zapojenia predstavuje TT ideálny reklamný kanál na budovanie povedomia o značke a to nie len pre veľké spoločnosti. Práve z dôvodu, že kľúčom je jednoduchý no pravidelný obsah, je TT vhodný aj pre malé a stredné podniky, ktoré môžu pri správne zvolenom obsahu využiť túto rastúcu sociálnu sieť vo svoj prospech.

 

TikTok Shopping

Výraznú zmenu v správaní používateľov TT môžeme očakávať s príchodom možnosti nákupu platenej reklamy a shopping formátov, ktorých v zahraničí TikTok využíva hneď niekoľko. Po ich spustení sa TT veľmi rýchlo dostal medzi kanály s najvyšším počtom nakupujúcich. Aj to je jedným z dôvodov, prečo kvalitný firemný profil s dobrou fanúšikovskou základňou bude predstavovať veľkú výhodu v boji s konkurenciou.

Zdroj: Emarketer – Social commerce forecast 2022

 

Na záver zhrnutie 4 kľúčových informácií na tému Social Shopping 

  • Nákup priamo cez Sociálne siete každoročne výrazne rastie
  • Hlavné zastúpenie medzi nakupujúcimi má Generácia Z a Millenials
  • TikTok predstavuje cenovo efektívny marketingový kanál
  • Aj naďalej narastá popularita krátkych videí a natívneho obsahu

 

Zo všetkého najdôležitejšie je však opätovné potvrdenie známeho faktu, že v marketingu sa netreba báť testovať nové prístupy, formáty či reklamné kanály, akými je napríklad práve TikTok.

Ak netušíte ako nato, stačí sa inšpirovať.

Napríklad Duolingom ktoré zvýšilo svoje kvartálne predaje vďaka TikToku o 51%

                                         

 Buďte bližšie svojim zákazníkom a ich potrebám.

Podobné články