V roku 2022 sme vám na našom webe priniesli mnoho blogových príspevkov na rôzne marketingové, prevažne však digitálne témy. Dnes vám prinášame výber tých 7 článkov, ktoré sa vám z pohľadu čítanosti páčili v uplynulom roku najviac:

1. Rozlíšiteľnosť a brand codes. Prečo sú v marketingu také dôležité?

Nákupné rozhodovanie, ako cca 95% všetkých našich rozhodnutí, vychádza zo systému 1. Ide o proces, kedy sa rozhodujeme rýchlo, intuitívne, často podvedome a najmä na báze emócii. Úloha marketérov je vytvárať pamäťové štruktúry, vďaka ktorým si zákazníci na vašu značku spomenú v čo najviac situáciách, vrátane samotného nakupovania. Vaše šance, aby sa tak udialo, maximalizujete tým, že vaša značka a komunikácia budú ľahko rozlíšiteľné a ideálne aj konzistentné v čase. Práve rozlíšiteľnosť (distinctiveness) je často krát pre značku dôležitejšia, ako diferenciácia (differentiation). Viac sa už ale dozviete v samotnom článku:

https://zenithmedia.sk/rozlisitelnost-a-brand-codes-preco-su-v-marketingu-take-dolezite/

2. Vyskúšali sme život bez 3rd party cookies

Napriek tomu, že Google už niekoľký krát zánik cookies tretích strán v prehliadači Chrome „odložil“, v Zenithe sme chceli byť pripravení už v predstihu. Preto sme v rámci programatickej kampane pre jedného z našich klientov ako prví na Slovensku vytestovali riešenie od Adformu zvané ID Fusion. Vďaka tomuto riešeniu založenom na tzv. 1st party IDs sme dokázali zobrazovať cielenú reklamu aj na prehliadačoch Safari, Mozilla a Edge, a zvýšiť tak zásah kampane až o 87%. Ak vás zaujíma viac, prečítajte si tu:

https://zenithmedia.sk/vyskusali-sme-si-svet-bez-3rd-party-cookies/

3. #7O o influencer marketingu s Fero Joke

#7O je naša séria rozhovorov o influencer marketingu, pričom každý rozhovor pozostáva zo siedmych otázok a siedmych odpovedí. Našou prvou „obeťou“ bol Fero Joke, jeden z najúspešnejších slovenských influencerov a komikov. Fero nám prezradil, aké boli jeho prvé spolupráce, kde čerpá inšpiráciu, koho zo známych osobností rád sleduje, či podľa akých parametrov si spolupráce vyberá. Tieto a mnohé ďalšie zaujímavosti nájdete v našom prvom článku o série #7O o influencer marketingu:

https://zenithmedia.sk/7o-o-influencer-marketingu-s-fero-joke/ 

4. Čo sa deje s návštevnosťou vášho webu?

Od 1. februára 2022 vošla do platnosti novela zákona o elektronických komunikáciách, ktorá upravuje to, aké dáta môžu jednotlivé weby bez udelenia súhlasu zbierať o svojich návštevníkoch. Majitelia webstránok si tak museli upraviť tzv. cookie lišty, čo sa väčšine z nich okamžite prejavilo v prepade nameranej návštevnosti, v priemere dokonca až o 30-80%. O tom, čo to znamená v praxi a aké existujú potenciálne riešenia, sme napísali v samostatnom blogu:

https://zenithmedia.sk/co-sa-deje-s-navstevnostou-vasho-webu/

5. Ako sme Disney+, ako historicky prvého klienta, dostali na najväčšiu LED obrazovku v strednej Európe

Už od začiatku našej spolupráce s klientom Disney+, ktorý je aktuálne najväčšou video streamovacou platformou na svete, sa snažíme klientovi prinášať netradičné offline aj online mediálne riešenia, ktoré budú maximalizovať viditeľnosť značky na našom trhu. To však častokrát znamená, že musíme testovať a implementovať riešenia, ktoré na Slovensku využívané ešte neboli. Pozrite sa, ako sa nám podarilo klienta dostať na LED fasádu na Landererovej v Bratislave, ktorá dovtedy nebola na Slovensku nikdy využitá na reklamné účely. Video ukážky si môžete prezrieť v tomto článku:

https://zenithmedia.sk/ako-sme-disney-ako-historicky-prveho-klienta-dostali-na-najvacsiu-led-obrazovku-v-strednej-europe/

6. Zlaté pravidlo komunikácie značiek počas krízy

V posledných rokoch čelíme jednej kríze za druhou. Čo by však z komunikačného hľadiska mali značky robiť, aby krízu prežili s čo možno najmenšími stratami, prípadne aby z nej po jej odznení dokonca vyšli ako víťazi? Čo sa pravdepodobne udeje, ak budú firmy v ťažkých časoch utlmovať komunikačné rozpočty? Aký vplyv má kríza a správanie ostatných konkurentov na váš Share of Voice a tým pádom aj Share of Market? Tieto, ale aj ďalšie odpovede nájdete v nasledujúcom blogu:

https://zenithmedia.sk/zlate-pravidlo-komunikacie-znaciek-pocas-krizy/

7. „Light Buyers“ – cesta k rastu spoločnosti

Mnohí z vás určite poznajú Paretove pravidlo 80/20 aplikované na marketing, podľa ktorého by malo platiť, že 20% lojálnych zákazníkov (tzv. Heavy Buyers) generuje až 80% predajov. Na povrch však vychádza stále viac štúdii, ktoré tento mýtus vyvracajú a na základe ktorých sa do popredia dostávajú tzv. Light Buyers, teda občasní a nelojálni zákazníci, ktorí okrem vašej značky nakupujú aj značky konkurentov. O tom, na ktorých z týchto zákazníkov by mali marketéri klásť väčší dôraz, aby ich značky dlhodobo rástli, sa dočítate tu:

https://zenithmedia.sk/light-buyers-cesta-k-rastu-spolocnosti/

Podobné články